Pontón pide "estratexias" para aumentar anuncios en galego e Sánchez Esquerdo indica que se dobran gratis e teñen posición preferente
SANTIAGO DE COMPOSTELA, 22 Feb. (EUROPA PRESS) -
A crise económica que repercute nos grandes anunciantes, a caída "importante" da publicidade institucional -- estatal e autonómica -- ou a desaparición das caixas de aforros galegas que operaban como tal son algunhas das razóns que esgrimiu o director xeral da CRTVG, Alfonso Sánchez Izquierdo, para explicar os motivos polos que descendeu a publicidade emitida en galego na Televisión de Galicia.
Así, en resposta a unha pregunta formulada pola deputada nacionalista Ana Pontón, o director da compañía detallou os tempos dedicados a publicidade en galego durante os últimos tres anos e que pasou de 50,03 por cento das horas emitidas en 2009, a 51,21 por cento en 2010 e 41,3 por cento en 2011. A Radio Galega só emite cuñas en galego.
A este respecto, precisou que hai un dato que distorsiona o balance, posto que hai "un anunciante que só quere emitir en castelán". A este respecto, indicou que o cómputo se realiza multiplicando por cinco o tempo dese anuncio, o que, á súa vez, tamén reduce a porcentaxe de emisións en galego.
En total, a CRTVG emitiu 526 horas de publicidade en 2009, fronte ás 615 de 2010 e as 447 de 2011. Ao respecto do aumento rexistrado fai dous exercicios, Sánchez Izquierdo indicou que tivo efectos a desaparición da publicidade de TVE e o impacto da retransmisión da Champions League de fútbol.
Durante a súa intervención, Sánchez Izquierdo tamén advertiu de que a publicidade está sendo absorbida por un "duopolio" que controlan Mediaset e o grupo de Antena 3 en proceso de fusión con A Sexta, co que destacou o esforzo da CRTVG para manter os niveis de publicidade e a estratexia conxunta que desenvolve coa Forta para ofrecer espazos para anuncios.
ESTRATEXIAS
Pola súa banda, a deputada nacionalista Ana Pontón instou ao director da compañía a desenvolver "estratexias para corrixir" os niveis de publicidade en galego e "aumentar" o número de anuncios na lingua propia.
Así mesmo, recordou que o BNG "nunca defendeu a eliminación da publicidade" na televisión e considerou que é un espazo importante para a promoción do "tecido produtivo galego".
Previamente, Sánchez Izquierdo xa había asegurado que a actitude do ente público é "belixerante" a favor de aumentar a produción de anuncios en galego. Na réplica ás palabras de Pontón, recordou que xa se seguen estratexias como a dobraxe gratuíta dos anuncios ou un posicionamento preferente para aqueles espazos publicitarios emitidos en galego.
SECTOR AUDIOVISUAL
Noutra orde de cousas, e tamén en resposta á voceiro do Grupo Parlamentario do BNG, Sánchez Izquierdo sinalou que o ente público destinou máis de 2 millóns de euros á produción audiovisual.
Segundo explicou, entre os criterios para seleccionar os produtos de que se fixeron promoción valoráronse a calidade, o uso da lingua galega e que se produzan e graven en Galicia, así como o feito de que sexan adecuados para a programación da Televisión de Galicia. Sánchez Izquierdo indicou que, salvo unha produción, o resto son todas orixinais en lingua galega.
Non obstante, a parlamentaria nacionalista observou un descenso do "50 por cento" nas cantidades destinadas, ao pasar de 4,2 millóns en 2009 a 2,04 en 2011. A este respecto, advertiu de que os presupostos da compañía non descenderon na mesma medida.
Así mesmo, reclamou "igualdade no acceso aos fondos públicos" e ser "escrupulosos" neste terreo. Segundo as súas palabras, "hai que facer un esforzo en garantir a igualdade, porque a partir de aí, pode aflorar o talento".