Parelles de peres, pomes i taronges per a promocionar Sant Dionís

Actualizado: martes, 29 septiembre 2015 18:46

VALÈNCIA, 29 Sep. (EUROPA PRESS) -

   La Regidoria de Comerç de l'Ajuntament de València ha organitzat la primera campanya per a promocionar el Dia de Sant Dionís entre tots els públics i recuperar tradicions com la "mocadorà" del dia del patró dels enamorats valencians. Amb este final, l'equip professional de l'estudi Socarrat ha dissenyat un cartell "inclusiu" protagonitzat per diverses fruites de massapà, com peres, pomes i taronges, que es barregen en diverses parelles.

   Estes imatges s'exposaran en els expositors del mobiliari urbà (mupis) i en comerços i mercats que han estat partícips d'esta iniciativa municipal.

   El regidor delegat de Comerç, Carlos Galiana, ha presentat esta campanya, la primera que realitza el consistori amb motiu del 9 d'Octubre, dia de la festivitat de la Comunitat Valenciana i de Sant Dionís, celebració popular en què les persones regalen a les seues parelles o éssers estimats un mocador --'mocador' en valencià'-- que envolta dolços fets amb massapà de diferents formes i colors que representen fruites i hortalisses de l'horta de València, explica la corporació municipal en un comunicat.

   L'objectiu d'esta campanya, que s'anunciarà amb el lema de 'Si estàs enamorat celebra Sant Dionís', és promocionar l'activitat comercial i recuperar una tradició que desconeixen molts joves.

ICONES DE WHATSAPP

   "De fet --ha explicat el regidor-- el cartell que publicitarà esta iniciativa conjuga els productes típics de la data, les fruites de massapà, amb les icones que s'utilitzen en l'aplicació de whatsapp tan estesa entre la gent jove".

   Pel que fa al disseny d'este cartell, el regidor ha destacat "que, en el marc de la política de difondre una imatge institucional elaborada per professionals, l'Ajuntament ha encarregat este treball, valorat en 1.500 euros, a l'equip autor d'altres campanyes reconegudes com la del Concurs Internacional de Paelles o metro València". Este equip ha dissenyat quatre cartells que mostren diferents parelles de fruites de massapà "perquè tot el món es puga sentir identificat".

   Després de donar a conèixer esta campanya, Carlos Galiana ha sol·licitat als mitjans de comunicació perquè col·laboren en la difusió d'esta iniciativa municipal a la qual s'han sumat l'associació de comerços del centre històric, el Gremi de Confiters, i el de Forners i Pastissers, als qui l'Ajuntament també va a patrocinar, amb 500 euros, el primer premi del concurs d'aparadors.