Fabra diu que les protestes que han obligat a suspendre el recorregut inaugural "no poden amagar la gran inversió i el gran esforç"
ALACANT, 4 Sep. (EUROPA PRESS) -
Els tramvies de la Línia 2 del TRAM circulen des de les 14.00 hores d'este dimecres entre el centre d'Alacant i Sant Vicent del Raspeig, més de dos anys després que acabaren les obres i després d'haver realitzat una inversió de 150 milions d'euros per a donar servici a uns tres milions de viatgers anuals.
El viatge inaugural estava previst per a les 11.30 hores, però membres de col·lectius com la Plataforma en Defensa de l'Ensenyament Públic, Stop desnonaments, Professorat Interí en Lluita o EUPV s'han manifestat en les vies de la parada de Sant Vicent del Raspeig, amb pancartes en les quals es podia llegir 'Stop Llei Wert', i la Generalitat ha decidit suspendre el trajecte per a evitar aldarulls.
El president de la Generalitat, Alberto Fabra, ha manifestat que estes protestes "no poden amagar la realitat: una gran inversió i un gran esforç", en declaracions als mitjans en la parada subterrània de la plaça dels Estels, al centre d'Alacant.
Fabra ha subratllat que "es tracta d'un gran dia per a la ciutat d'Alacant i per a Sant Vicent del Raspeig", en què conclouen "una xarxa al servici dels ciutadans" i la fan "més accessible".
Sobre esta qüestió, ha valorat que "un terç dels ciutadans estarà connectat amb el centre de la ciutat, generant una millora substancial". "Una ciutat més sostenible i ecològica i on queda clar que les administracions estem al servici de tots", recalca.
Per la seua banda, la consellera d'Infraestructures i Transport, Isabel Bonig, ha ressaltat la importància d'esta connexió perquè "cohesiona i servix per a rehabilitar el nucli urbà" i, a més, convertix Alacant "en la ciutat amb més quilòmetres de tramvia".
A preguntes dels periodistes, Bonig ha negat que existisca falta de personal com va denunciar dimarts el Comité d'Empresa de FGV. "Sempre hi ha algú que diu que no, però el fet important és que dos anys després està en marxa i, a més, que serà explotada per la pròpia FGV".
"ARA NO ES PODIA ASSUMIR" LA GESTIÓ INDIRECTA
Sobre esta qüestió, ha reconegut que no renuncien "a la gestió indirecta" de la línia, "només que ara no es podia assumir".
"Sempre dic que com no som sectaris ideològicament, busquem la millor solució per als ciutadans", ha exposat Bonig, qui argumenta que el plec de condicions que implicava la privatització de la Línia 2 era més car que assumir la gestió directament, ja que "FGV assumix el cost dels tramvies i de les explotacions i els contractes de manteniment", mentre que "el privat havia de contractar-lo i això incrementa els costos".
A més, ha indicat que la gestió directa té un termini màxim de cinc anys "perquè així ho establix la directiva europea en la nova llei de transport" i ha remarcat que la Generalitat no està "en contra de la gestió indirecta" però ara no podien assumir-la.
Al seu torn, l'alcaldessa d'Alacant, Sonia Castedo, ha donat les gràcies als ciutadans "per la seua paciència" i s'ha mostrat satisfeta i "molt orgullosa que siga FGV qui s'encarregue de la línia perquè són uns grans professionals, que han demostrat de sobres que eren els qui havien d'estar al capdavant d'esta connexió".
PASTOR DEMANA QUE EL TRAM "SEGUISCA ENTRANT" EN SANT VICENT
En la mateixa línia, la primera edil de Sant Vicent del Raspeig i presidenta de la Diputació d'Alacant, Luisa Pastor, ha subratllat que esta infraestructura "fa més fàcil la comunicació amb la capital", amb la qual compartixen centres com "la Universitat d'Alacant o l'Hospital General, que és el de referència".
Ha afegit, en este punt, que "el TRAM es queda a l'entrada de Sant Vicent del Raspeig" i que demanarà "si no en una, en dos fases, que seguisca entrant a la ciutat".
La nova línia cobrix nou quilòmetres repartits en 14 parades i dóna servici a la zona nord de la ciutat d'Alacant i la població veïna de Sant Vicent del Raspeig, amb parades clau a la Universitat d'Alacant i l'Hospital General. Segons les dades de la Conselleria d'Infraestructures, la posada en marxa de la Línia 2 evitarà l'emissió de 300.000 tones de CO2, que equivalen al desplaçament anual de tres milions i mig de vehicles particulars.
Quan estiga a ple rendiment, oferirà connexions cada huit minuts en hora punta. El primer tramvia eixirà d'Estels a les 5.35 hores i l'últim a les 22.54 hores mentre que, amb eixida des de Sant Vicent del Raspeig, circularan entre les 6.12 i les 23.24 hores. El preu dels bitllets senzills i dels bons serà el mateix que per a la resta de les línies del TRAM, un bitllet costarà 1,45 euros, el 'Bono 10' 8,25 euros, el 'Bono 30' 24,75 euros i els bons 'Escolar' i 'Jove' costaran 16,50 i 21,20 euros, respectivament.