Publicat 07/03/2023 17:05

El Principat es posiciona en el sector del turisme prmium amb el distintiu Andorra Selected

Jordi Torres i Betim Budzaku en la presentació d'Andorra Selected
ANDORRA TURISME

Una vintena de negocis aconsegueixen la distinció en la primera fase

ANDORRA LA VELLA (ANDORRA), 7 (EUROPA PRESS)

Andorra Turisme ha presentat aquest dimarts la primera fase del projecte Andorra Selected, un distintiu que reconeix els serveis de "més" qualitat que ofereix el Principat per posicionar-se en el sector del turisme prmium.

Fins ara, un total de 17 establiments han aconseguit el distintiu després que un jurat "internacional i independent" ha reconegut la qualitat del servei i del producte que ofereixen, informa Andorra Turisme mitjanant un comunicat.

Així i tot, el ministre de Turisme i Telecomunicacions en funcions, Jordi Torres, ha avanat que en els prxims mesos es vol incrementar el nombre d'establiments amb el segell de qualitat "i arribar a uns 30 a finals d'any".

Andorra Selected reconeix i garanteix la qualitat prmium de diferents serveis que es classifiquen en vuit categories: allotjaments, experincies gastronmiques, culturals, de compres, esportives i de lleure, de benestar i bellesa, agncies receptives especialitzades i transport i serveis.

Segons ha explicat el director general d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, es tracta d'un projecte "nacional a llarg termini" que posiciona la marca Andorra per competir amb la resta de pasos en el sector del turisme prmium.

Budzaku ha assegurat que el Principat disposa de "prou bon material" i creu que ho poden fer molt bé, en les seves paraules.

L'objectiu de la nova marca és "millorar i internacionalitzar" el perfil del turista que visita el país, per augmentar els dies d'estada i la despesa mitjana, a més d'intentar ampliar l'oferta del país i incrementar la qualitat, creant noves oportunitats de negoci.

SELECCIÓ

El jurat internacional que s'ha encarregat de les valoracions compta amb representants dels sectors de l'hostaleria, la gastronomia, els mitjans de comunicació i 'destination management companies'.

Per fer la valoració dels candidats s'ha tingut en compte criteris d'exclusivitat, singularitat, la personalització, el reconeixement de marques internacionals, el servei d'idiomes, l'alta qualitat del producte i l'atenció, les polítiques internes, les auditories i les polítiques de sostenibilitat.

Amb l'objectiu de continuar augmentat el nivell de l'oferta del país, es faran dues valoracions a l'any perqu els establiments que compleixin els requisits exigits es puguin unir a Andorra Selected.

De la mateixa manera, els que ja formen part del projecte, seran avaluats peridicament per garantir que mantenen la qualitat exigida.

Els membres d'Andorra Selected es podran reconixer grcies a un adhesiu que es distribuir a partir de mitjans d'abril.

PLA D'ACCIONS

Amb la finalitat de donar a conixer Andorra Selected, s'han programat diferents accions a nivell comercial i de mrqueting, en qu destaca una gira comercial per Madrid, Londres i París.

D'altra banda, s'organitzaran viatges amb agncies del sector, amb representants del sector de la premsa i es participar en fires internacionals especialitzades en el segment prmium, entre les quals, la fira ILTM de Cannes.