MADRID, 2 Abr. (EUROPA PRESS) -
La rebaxa de la protección especial a les poblaciones del llobu al norte del Douru va faese efectiva dende mañana, lo que na práctica va dexar la so caza, tres la publicación esti miércoles nel Boletín Oficial del Estáu (BOE) de la Llei de Desperdiciu Alimentariu, na que s'inclúi esti preceptu. La norma tamién abre la puerta a que nel futuru esta protección pueda rebaxase a les poblaciones de cánidos al sur del Douru.
El Congresu dio'l vistu bonu'l pasáu 20 de marzu col sofitu de los 174 votos del PP, Vox, PNV y UPN, a una enmienda del Senáu incorporada al proyectu de Llei de Desperdiciu Alimentario para desproteger al llobu al norte del Douru. Pela so parte, Junts, ERC, Bildu y Coalición Canaria (21 votos) abstuviéronse y votaron en contra'l PSOE, Sumar, Podemos y BNG (150 votos).
Amás, aprobáronse otres dos enmiendes de la Cámara Alta al mesmu testu, que sí cuntaron col sofitu de Junts y qu'abren la puerta a ampliar la eliminación d'esta protección especial al restu d'España. Nesti casu, de nuevu votaron a favor el PP, VOX, PNV, Junts y UPN (181 votos), ente que s'opunxeron el PSOE, Sumar, Podemos y el BNG (150 votos); y Bildu, ERC y Coalición Canaria abstuviéronse (14 votos).
Al traviés de la Llei de Prevención de Pérdides y Desperdiciu Alimentariu modifícase el Real Decretu que desenvuelve'l Llistáu d'Especies Monteses en Réxime de Protección Especial (Llespre) y del Catálogu Español d'Especies Amenaciaes pa limitar la inclusión nesti llistáu -lo que torga la so caza- puramente de les poblaciones del llobu al sur del Douru. D'esta miente, reviértese la decisión tomada va trés años pol Ministeriu pa la Transición Ecolóxica y el Retu Demográficu (Miteco) d'incluyir les poblaciones de llobu al norte del Douru nel Lespre, lo que na práctica torgaba'l so caza en tol territoriu nacional.
Amás, establezse que les autorizaciones escepcionales pa cazar llobos -y cualquier especie depredadora con altu impactu nel sistema granible incluyida nel Lespre- va poder xustificase en "la eficiencia del sistema granible", amás de les otres razones yá previstes na Llei de Patrimoniu Natural y de la Biodiversidá.
Igualmente, sobro l'adaptación a la normativa europea, establezse la salida inmediata del Lespre de les poblaciones de llobos al sur del Douru en casu de que se modificar el so réxime de protección a nivel comuñal. Asina, van salir fora del litado si pasen al anexu d'especies oxeto de midíes de xestión de la Directiva Europea relativa al caltenimientu de los hábitats naturales y de la fauna y flora monteses.
Tres l'aprobación definitiva de la Llei nel Congresu, la vicepresidenta tercera y ministra pa la Transición Ecolóxica y el Retu Demográficu, Sara Aagesen, señaló que la decisión de la Cámara Baxa de rebaxar la protección del llobu ye "bastiada, imprudente" y que va "en contra de la ciencia". Al so paecer, foi un día triste" tantu pa Transición Ecolóxica como pa "toos" los que quieren protexer la biodiversidá.
"Tomóse una decisión en contra de la ciencia. Tomóse una decisión precipitada ya imprudente, sobremanera sabiendo que llevamos meses trabayando coles comunidaes autónomes pa poder tener el censu del llobu n'España. Y tomáronse un atayu, unes midíes, aportuno, precipitaes", dixo.
CORRECCIÓN DE LA ENTRADA EN VIGOR
A pesar de la publicación nel BOE, l'Executivu tien qu'esclariar cuándo entra a valir la midida yá que el testu, recoyíu per Europa Press, establez la entrada a valir de la norma'l 2 de xineru de 2025. Según confirmaron a Europa Press fontes del Ministeriu d'Agricultura, trátase d'un error que se vien arrastrando mientres la última fase de la tramitación de la Llei.
La norma empezó la so andadura en 2021 cola aprobación, en primera llectura, del proyectu de Llei de Prevención de les Pérdides y el Desperdiciu Alimentario, per parte del Conseyu de Ministros. Sicasí, la so tramitación nes Cortes decayó en 2023 cola convocatoria adelantrada d'elecciones xenerales pal 23 de xunetu.
Dende la so redacción inicial caltúvose la entrada a valir de la norma'l 2 de xineru de 2025 hasta qu'en marzu d'anguaño'l Senáu introdució una enmienda qu'afitaba la entrada a valir a otru día de la so publicación nel BOE. La Cámara Alta unvió'l testu al Congresu pa la so aprobación definitiva, pero la citada enmienda decayó en dichu trámite'l pasáu 20 de marzu y publicóse esti miércoles nel BOE con dichu error (2 de xineru de 2025), polo que'l Ministeriu tien qu'unviar una corrección especificando cuándo se va facer efectiva la so aplicación.
Sía que non, fontes d'esti departamentu precisaron a Europa Press, qu'esti desfase temporal nun tien "efectos prácticos" y que los aspeutos referíos al llobu van entrar a valir esti xueves 3 d'abril. Amás, fontes del Ministeriu pa la Transición Ecolóxica y el Retu Demográficu (MITECO) consultaes per Europa Press sobro la efectiva vixencia d'esta normativa unviáronse a lo que dispongan les comunidaes autónomes.