MADRID 5 Nov. (EUROPA PRESS) -
El presidente del Gobiernu, Pedro Sánchez, anunció esti martes un plan estatal d'ayuda pa les zones afectaes pola DANA que ta valoráu en 10.600 millones d'euros, y que se va dir ampliando según surdan les necesidaes.
El paquete, que contempla ayudes directes y midíes fiscales y llaborales, recueye una llinia d'avales nueva, denominada ICO-DANA, por valor de 5.000 millones d'euros pa que pymes, autónomos y tamién families, como novedá, puedan solicitar creitos avalaos pol Gobiernu pa facer frente a los gastos de la catástrofe.
Sánchez, que compareció en rueda de prensa depués de la xunta del Conseyu de Ministros, detalló que con estos préstamos les empreses van poder abrir los sos negocios y les families reparar les sos viviendes.
El xefe del Executivu indicó que yá se ta falando coles entidaes financieres pa poner en marcha esta llinis d'avales nueva pa que pueda tar disponible a partir de la selmana que vien.
El Conseyu de Ministros aprobó esti martes un primer tramu de 1.000 millones d'euros, que se va dir ampliando hasta un total de 5.000 millones d'euros.
Coles mesmes, el Consorciu de Compensación de Seguros va principiar a abonar mañana mesmu les primeres indemnizaciones a les families y empreses que perdieron el so vehículu, que van ser un 20% superiores al valor de tasación del coche.
Ente les midíes fiscales, va retrasase'l segundu pagu de la declaración del IRPF pa los contribuyentes valencianos con una declaración que salió a pagar, amás de moratories y exenciones nel IBI, Impuestu d'Actividaes Económiques o tasa de tramitación de les baxes de los vehículos.