La Hermandá de los Estudiantes denuncia a los organizadores del 8M en Xixón por ultraxe a la Virxe de Cuadonga

Imagen de la 'Santina Queer' en la manifestación del 8M en Gijón el 8 de marzo de 2025.
JUAN VEGA/EUROPA PRESS
Publicado: lunes, 10 marzo 2025 18:04

UVIÉU 10 Mar. (EUROPA PRESS) -

La Hermandá de los Estudiantes interpunxo esti llunes una denuncia per delitu d'odiu énte'l Tribunal Cimeru de Xusticia d'Asturies 8TSXA) contra los organizadores de la manifestación del 8 de marzu en Xixón, por "utilizar de manera irrespetuosa" la imaxe de la Virxe de Cuadonga.

L'asociación denunció que na marcha esibióse xuna representación de la Virxe "con lleendes sacrílegues" y "ropajes moraos" nuna escenificación que consideren "burlesca". "La espresión 'Santina QUEER Vadonga' nun dexa llugar a duldes sobro la intención d'ultraxar un símbolu relixosu", señalaron.

Argumentaron que la representación trai "odiu, hostilidá, despreciu, discriminación o violencia" contra'l colectivu católicu, especialmente n'Asturies, utilizando elementos procesionales como "capiellos" y un pasu similar a los de Selmana Santa.

PENES DE PRISIÓN D'UNU A CUATRO AÑOS

La denuncia sofitar nel artículu 510 del Códigu Penal, que castiga con prisión d'unu a cuatro años remanes que "fomenten, promuevan o afalen directa o indirectamente al odiu" contra un grupu por motivos relixosos.

Citen un informe del Ministeriu del Interior de 2024 que define los delitos d'odiu como "acciones illegales impulsaes por prexuicios ya intolerancia" que degraden "la dignidá humana".

Argumenten que la llibertá d'espresión "nun puede sirvir como patente de corsu" pa xustificar acciones qu'atenten contra les creencies d'un grupu relixosu, citando la Circular 7/2019 de la Fiscalía Xeneral del Estáu.

Señalen amás que la manifestación taba convocada pa defender a la muyer trabayadora, polo que consideren que los elementos utilizaos son dafechu ayenos a esi oxetivu.

"Estos actos de polarización social nun escuerren defender un planteamientu políticu o xuna reclamación social determinada, pola senciellu razón qu'esa defensa pudo faese perbién dende planteamientos de respetu y non d'odiu escontra'l colectivu relixosu, como yá s'espunxo, ensin l'usu de la Virxe de Cuadonga, d'un pasu de paliu y del restu d'elementos y símbolos utilizaos que traen despreciu, hostilidá, discriminación, faigo de menos, descreitu o violencia contra un grupu determináu de la población como ye la católica, sostien la denuncia.

"NUN PUEDE SER LLIBERTÁI D'ESPRESIÓN"

Solicitaron que se abrir causa penal contra el organizadores, promotores o convocantes y que se oficiar a la Delegación del Gobiernu por qu'informe de la so identidá, según a la Comisaría de Policía de Xixón por qu'apurra les grabaciones y/o fotografíes de dicha manifestación y en concretu del pasu" nel que s'utilizaba "de manera tan desaveniente" la figura de la Virxe de Cuadonga.

La denuncia foi alcordada nuna xunta estraordinaria del Cabildru d'Oficiales celebrada ayeri 9 de marzu, siguiendo lo dispuesto na Llei d'Enxuiciamientu Criminal. "Los fechos cometíos nun pueden quedar subsumidos nun meru exerciciu de la llibertá d'espresión", señalen.

Contador