La OMS anuncia un alcuerdu global pa encarar futures pandemies

Archivo - El director xeneral de la OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus.
Carsten Koall/dpa - Archivo
Europa Press Asturias
Publicado: jueves, 17 abril 2025 9:59

   MADRID, 17 Abr. (EUROPA PRESS) -

La Organización Mundial de la Salú (OMS) anunció esti miércoles que los Estaos miembros algamaron un alcuerdu pa encarar futures pandemies col fin d'evitar la situación vivida mientres la COVID-19, que va tener que recibir en mayu'l vistu bonu de l'Asamblea Mundial de la Salú, órganu decisoriu del organismu.

   "Les naciones del mundu fixeron hestoria güei en Xinebra. Al algamar el consensu, non solo establecieron un alcuerdu xeneracional pa un mundu más seguru, sinón que tamién demostraron qu'el multilateralismo sigue vixente y que, nel nuesu mundu dividiu, les naciones tovía pueden collaborar p'atopar puntos comunes y una respuesta común p'amenaces compartíes", declaró'l director xeneral de la OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus.

   Na so intervención, agradeció a los Estaos miembros de la OMS y a los sos equipos negociadores pola so visión de futuru, compromisu ya incansable llabor". "Esperamos con interés la considerancia del alcuerdu per parte de l'Asamblea Mundial de la Salú y esperamos la so adopción", afirmó.

   Los Estaos miembros de la OMS establecieron n'avientu de 2021, cuando la pandemia de COVID-19, un órganu negociador intergubernamental pa redactar y axustar una ferramienta internacional pa fortalecer la prevención, preparación y respuesta énte les pandemies. De magar, realizaron trelce rondes formales de xuntes y "numberoses negociaciones informales y intersesionales".

   El testu ellaboráu inclúi establecer un sistema d'accesu de patóxenos y compartir beneficios, tomar midíes concretes pa la prevención de pandemies, construyir capacidaes d'investigación y desenvolvimientu xeográficamente diverses, facilitar la tresferencia de tecnoloxía y conocencies, movilizar una fuerza llaboral nacional y mundial capacitada, establecer un mecanismu financieru de coordinación, o establecer una cadena de suministru y rede loxística mundial.

   La propuesta garantiza la soberanía de los países pa encetar cuestiones de salú pública dientro de les sos fronteres y establez que la OMS nun va tener autoridá dalguna pa dirixir o ordenar lleis y polítiques nacionales, nin obligar a los Estaos a adoptar midíes específiques, como prohibir o obligar a aceptar viaxeros, imponer vacunaciones o tratamientos, nin implementar confinamientos.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado