La ONU denuncia violaciones "a gran escala" de los derechos de los neños n'Ucrania

Archivo - Dos niños con patines en el Centro de Recepción, Atención y Derivación que acoge a personas desplazadas por la guerra de Ucrania.
Alberto Ortega - Europa Press - Archivo
Publicado: viernes, 21 marzo 2025 12:56

   MADRID, 21 Mar. (EUROPA PRESS) -

   La oficina de Derechos Humanos de Naciones Xuníes constató dende que entamó la invasión rusa sobre Ucrania violaciones "a gran escala" de los derechos y les llibertaes de la infancia y un sufrimientu inimaxinable", con abusos concretos que, como nel casu de los desplazamientos forzaos, pueden constituyir crímenes de guerra.

   Dende que empezó la invasión hasta finales d'avientu, Naciones Xuníes pudo verificar la muerte de siquier 669 neños, 521 d'ellos en territorios controlaos per Ucrania y 148 en zones ocupaes" poles tropes ruses. El balance, que da cuenta tamién de 1.833 mancaos, "probablemente" va ser "muncho mayor".

   La guerra provocó una crisis de desplazamientu qu'atropa unos 737.000 movíos internos menores d'edá y otros 1,7 millones como abelugaos, ente que'l sistema educativu ta tamién a la llende pola destrucción parcial o total de más de 1.600 escueles. Más d'una tercera parte de los neños siguen les clases per internet.

   L'Altu Comisionau de la ONU pa los Derechos Humanos, Volker Turk, alvirtió de que los neños ucranianos sufrieron un retrocesu "en tolos aspeutos de la so vida", lo que yos provocó "fondes encarnes" tantu de calter físicu como psicolóxicu.

   Los neños en zones ocupaes tán nuna situación especialmente vulnerable, según esti informe, nel que s'alvierte de que siquier 200 menores, munchos d'ellos acoyíos n'instituciones públiques, fueron treslladaos a Rusia. La oficina de Turk reconoció que desconoz la magnitú real d'estos tresllaos porque Moscú nun autoriza accesu a les árees sol so control.

   Al marxe de los tresllaos, les autoridaes ruses tamién introducieron "cambeos fondos" a nivel institucional nes rexones ucranianes anexionadas y afixeron el sistema educativu a los sos propios intereses políticos, priorizando la formación patriótica y la propaganda y acutando l'accesu a la enseñanza n'ucranianu.

   L'Altu Comisionau sorrayó qu'a estes altures ta yá "claro" l'impactu que'l conflictu tuvo na infancia y ve "esencial" que se detecten y se aborden les violaciones rexistraes nesti estudiu, de tal manera que "tolos neños ucranianos puedan esfrutar de los sos derechos, la so identidá y la so seguridá, ensin les consecuencies duraderes de la guerra y l'ocupación".

Contador

Leer más acerca de: