La primera inspección na mina de Zarréu confirma la hipótesis inicial de la esplosión por presencia de grisú

Asina lo indica la conseyera d'Industria que, por agora, nun facilitó nuevos datos sobre la investigación

La conseyera de Transición Ecolóxica, Industria y Comerciu, Belarmina Díaz, reúnese con una representación de l'Asociación Española de Comarques Mineres (ACOM).
EUROPA PRESS
Europa Press Asturias
Publicado: miércoles, 9 abril 2025 17:46

   UVIÉU, 9 Abr. (EUROPA PRESS) -

   La conseyera de Transición Ecolóxica, Industria y Comerciu, Belarmina Díaz, indicó esti miércoles que la primera inspección que se llevó a cabu esti martes na mina de Zarréu (Degaña), na que'l llunes 31 de marzu morrieron 5 mineros y otros cuatro resultaron mancaos dexó confirmar la hipótesis de que la esplosión débese a l'acumuladura de grisú.

   "Sabemos qu'hai causes que primeramente yeren hipótesis y agora se tan confirmando y a partir d'ende pos ye fundamental saber el llugar esactu nel que se produjo la esplosión, cómo asocede y qué ye lo que la desencadena", esplicó la conseyera.

   Nesti sentíu incidió en que na inspección d'esti martes "había grisú y de fechu tardóse n'entrar por esi motivu". "Eso sí que vos lo puedo adelantrar. Y a partir d'ende dexáime decivos qu'hai qu'esperar a analizar tolos datos que traen y a ver tolo qu'asocede", aportunó la conseyera.

   Díaz facía estes declaraciones a los medios en axuntándose con una representación de l'Asociación Española de Contornes Mineres (ACOM) encabezada pola presidenta de l'asociación y alcaldesa de Ibias, Gemma Álvarez; l'alcalde de Villablinu, Mario Rivas; el teniente d'alcalde de Zarréu, Luciano Villanueva, y la secretaria xeneral de l'asociación, Carolina Morilla.

   Esplicó que na citada inspección de campu tuvieron bastantes hores dientro de la mina por distintos grupos qu'entraron a analizar el llugar y a tomar pruebes y amueses. De la Dirección Xeneral fueron trés inspectores que "salieron bien tarde de la mina y nesti momentu tán analizando la información que recoyeron".

   Sobro les declaraciones apaecíes en medios de comunicación nes qu'incide en que los trabayadores supervivientes comentaron a los sos allegaos que na mina picaben carbón, la conseyera nun quixo entrar a valorar les mesmes y aportunáu en qu'hai un procesu xudicial abiertu y "agora ye fundamental llegar hasta'l final, investigar qué ye lo que pasó".

LA PLANTIYA DE BLUE SOLVING

   Tampoco quiso esclariar la conseyera, magar les repitíes entrugues de los periodistes, con cuántos trabayadores cunta la empresa Blue Solving na mina oxeto del accidente. "Les declaraciones van tener que facese nel ámbitu xudicial", aportunó Belarmina Díaz.

   La conseyera tamién quiso destacar que los cuatro mancaos na esplosión tán evolucionando favorablemente, daqué que "ye bien importante".

Contenido patrocinado