GRUPO PARLAMENTARIO PSOE - Archivo
UVIÉU, 28 Mar. (EUROPA PRESS) -
La Conseyería de Mediu Rural y Política Agraria va poner en marcha una plataforma dixital y otres midíes preventives coles mires de "reforzar y entainar la xestión y peritación de los daños de la fauna montesa sobro'l ganáu y los cultivos".
El departamentu de Marcelino Marcos Líndez pretende "ameyorar la tramitación y amenorgar entá más el tiempu mediu de pagu de les indemnizaciones polos perxuicios que causen les especies selvaxes".
Según l'Executivu autonómicu, abonóse una media añal de 1.993.084 euros ente los años 2019 y 2023 y xestionó 4.739 espedientes de daños. "Esti refuerzu na xestión y peritación va dexar amenorgar entá más el periodu mediu de pagu, que na actualidá ta per debaxo de los 90 díes", un compromisu adquiríu pol conseyeru.
Mediu Rural yá realizó l'encargu del serviciu de xestión y peritación a la empresa pública Sociedá de Servicios del Principáu d'Asturies (Serpa) hasta 2026, con un presupuestu de 540.952 euros. La nueva ferramienta va dexar ameyorar la recueya, almacenamientu y organización de la información rellacionada colos espedientes de daños y faer más fluyida la comunicación ente solicitantes y Alministración.
Amás, van poner en marcha remanes adicionales destinaes a promover una convivencia más harmoniosa ente l'actividá humana y la fauna montesa. L'oxetivu ye ameyorar la prevención de daños nes esplotaciones, lo que va beneficiar a los profesionales y va ayudar tamién a caltener el mediu ambiente.
El contratu inclúi la contratación de siete trabayadores, dos de los cualos van llevar a cabu les tarees de peritaxe de los daños de la fauna n'animales o cultivos, reforzando asina'l llabor de la guardería naquellos casos nos qu'esistan discrepancies.
Otros dos van exercer trabayos de campu pa impulsar midíes preventives o correutives. En cuanto al restu, un tituláu cimeru va encargase del analís, programación y validación de la plataforma dixital y dos auxiliares alministrativos van asumir la xestión, los avisos de daños y la validación de la plataforma.