UVIÉU 18 Dic. (EUROPA PRESS) -
El presidente del PP d'Asturies, Álvaro Queipo, anunció esti miércoles una enmienda a la totalidá del proyectu de presupuestos del Gobiernu del Principáu pa 2025 pa plantear una reforma fiscal pa les rentes medies y baxes.
En rueda de prensa na sede autonómica del PP, Queipo incidió en que'l so partíu nun pue negociar unes cuentes "sobre una mentira", reprochando al Executivu d'Adrián Barbón "una variación de 700 millones" ente la cifra que planteó na primer xunta y el proyectu que finalmente presentó énte la Cámara.
"Naide pue creese que pueda haber una negociación presupuestaria sobre una gran mentira; l'únicu datu que nos dieron yera falsu", reprocha, de la que cree que l'oxetivu últimu del presupuestu del gobiernu de coalición ye "la propaganda" y tratar de "tapar la gran mentira de la vía fiscal asturiana".
Nesi sentíu, el PP decidió rexistrar una enmienda a la totalidá frente a unos presupuestos que "nun son reales, nun son xustos y nun son eficientes".
Esplica Queipo que la reforma fiscal que plantea'l PP nun ye'l modelu completu que pondría en marcha, porque "tendría que desenvolvese en más d'un exerciciu", pero sí entiende que "sería l'aplicable al documentu que'l Gobiernu presentó".
Ensin concretar cifres, sí valoró que supondría una rebaxa fiscal mayor a los 70 millones que valoró'l Gobiernu coles sos deducciones.
Amás, sostién que la propuesta del PP ye "xusta, progresiva y competitiva porque trata de devolver a los asturianos l'esfuerciu grande que tán realizando nos últimos años, beneficia especialmente a les rentes baxes y medies y igual a la rexón coles comunidaes del nuestru entornu, y fai desaparecer la isla fiscal asturiana". Asina, esplicó que se basa en trés midíes concretes y espera que salga alantre "porque Asturies lo necesita".
En concreto, tratar l'IRPF p'avanzar na actualización del Mínimu Personal y Familiar. Propónse aumentar el Mínimu Personal y Familiar nun 5% p'aumentar la parte non gravada del impuestu, necesario pa cubrir les necesidaes básiques del contribuyente y de la so familia; l'actualización de los cuatro primeros tramos autonómicos: propónse aumentar nun 5% los cuatro primeros tramos de la escala autonómica, teniendo en cuenta que, según los últimos datos de l'Axencia Tributaria (2022), el 70% de los declarantes n'Asturies declara un base imponible igual o inferior a 30.000 euros; y la baxada de 0,5 puntos nos tipos de los trés primeros tramos autonómicos, hasta los 33.000 euros.
Según el líder del PP, "Asturies ye la comunidá autónoma col tipu más altu pal primer tramu y ta ente les que tienen tipos más altos pa los dos siguientes".
En cuanto al Impuestu sobre Sucesiones y Donaciones, el PP plantea ampliar l'amenorgamientu de la base imponible pola alquisición 'mortis causa' d'empreses individuales y esplotaciones agraries hasta'l cuartu grau de consanguineidá. "Ye una reforma necesaria porque l'Impuestu sobre Sucesiones y Donaciones actual condena, en demasiaos casos, a la desapaición de negocios", argumenta.
La tercer propuesta afectaría al Impuestu de Tresmisiones Patrimoniales y Actos Xurídicos Documentados na so modalidá Tresmisiones Patrimoniales Oneroses.
Esta reforma constaría de dos puntos: el cálculu de la cuota tributaria utilizando un sistema progresivu per tramu o cálculu 'por pasos', como se realiza nel IRPF. D'esta forma correxiría'l "error de saltu, como encamienta la Llei Xeneral Tributaria"; y per otru, aplicaría'l tipu de gravame del 0% hasta 150.000 euros pa la tresmisión de viviendes en zones rurales de riesgu de despoblación, amás d'alquisiciones de vivienda por mozu d'hasta 35 años, families numberoses y muyeres víctimes de violencia de xéneru siempre que les mesmes constituyan o vaigan constituyir la vivienda habitual del adquirente.
Tamién plantea'l PP na so enmienda, que s'añeden dos apartaos nuevos al artículu 39, que modifica'l testu refundíu de les disposiciones llegales del Principáu d'Asturies en materia de tributos cedíos pol Estáu, aprobáu por Decretu Llexislativu 2/2014, de 22 d'ochobre.
Per otru llau, con rellación a les deducciones referentes a contribuyentes que treslladen la so casa fiscal al Principáu d'Asturies por motivos llaborales. "Va tener que modificase l'artículu 14 octies, y hai una esceición nel supuestu en que'l contribuyente se trellade a conceyos en riesgu de despoblación, establece una deducción de 3.000 euros, que tamién s'estendería a contribuyentes menores de 35 años, pa families numberoses y pa muyeres víctimes de violencia de xéneru", apunten.
Y per otru, sobre les deducciones aplicables a les tresmisiones de suelu rústicu, entienden dende'l PP que "habría que modificar l'artículu 32 ter, na deducción fai la esceición, si sobre'l suelu rústicu existe una construcción que nun tea xunida a una esplotación agraria o ganadera en funcionamientu".
"Consideramos esta esceición un error porque existen munchos supuestos, que quedaríen fuera d'esta deducción como por exemplu les cases de turismu rural, que nun tán afectaes por esplotaciones agraries o ganaderes en funcionamientu y tamién xeneren empléu y tán sobre suelu rústicu. Amás, que se vincule a que tea xunida a una esplotación agraria o ganadera en funcionamientu, nun dexa qu'esplotaciones qu'hayan zarráu, por xubilaciones o cualesquier otru motivu, queden fuera d'esta deducción, colo que nun van tener un incentivu pa recuperales", dicen dende'l PP.