MADRID, 26 Mar. (EUROPA PRESS) -
El presidente del Gobiernu, Pedro Sánchez, anunció esti miércoles que l'Executivu ta preparando un plan de continxencia p'ayudar a los sectores que podríen vese afectaos en casu de que l'Alministración de Donald Trump siga alante colos sos planes d'introducir aranceles.
"Tamos diseñando un Plan Nacional de Continxencia para ayudar a los sectores de la nuesa economía que puedan tar afectaos por esta guerra comercial", indicó Sánchez mientres la so comparecencia énte'l Plenu del Congresu de los Diputaos para esplicar los planes del Gobiernu en relación cola medría del gastu en defensa.
En llínea colo que vien sosteniendo desque Trump anunció los sos planes d'imponer aranceles a la UE tres la so vuelta a la Casa Blanca, Sánchez aportunó en que nun ye deseable una guerra comercial pero Bruxeles, que ye quien tien les competencies comerciales, va dar la respuesta necesaria.
La UE, según dixo'l presidente, "ye una potencia y va responder como una potencia". "Rescampla que nun queremos una guerra comercial, pero si tenemos que dar esa guerra comercial, tamos preparaos pa llibrala", aprofió.
Sánchez sorrayó que los aranceles anunciaos por Trump contra países como México, Canadá o China o contra l'aluminiu y l'aceru a nivel mundial "tán provocando daños multimillonarios a la economía estadounidense, empezando pol fundimientu na bolsa de la mayoría de les sos empreses".
ATAQUES INXUSTOS A ESPAÑA Y LA UE
Sicasí, añedió que per agora nun paez que l'Alministración estadounidense camudara d'opinión sinón qu'anunció un arancel del 25% a los productos procedentes de la UE, cola previsible medría de la inflación y perda de crecedera que va traer apareyada la so entrada a valir.
"Estes midíes son absolutamente inxustes y inxustificaes y España y Europa nun ficieron na pa provocar o merecer estos ataques", defendió'l presidente del Gobiernu, incidiendo en que nel casu d'España tien xuna balanza comercial deficitaria con Estaos Xuníos.
Coles mesmes, pidió "una vegada más a l'Alministración estadounidense que recapacite, que dialogue cola Comisión Europea (...) que construya pontes en llugar de llevantar barreres, que detenga esta xirigonza, porque si nun lo fai, evidentemente, los europeos vamos tener que defendenos".
Y vamos facelo, amestó'l presidente, con "proporcionalidad", con "rapidez", "unidá" y cola fortaleza de "ser el mayor bloque comercial del mundu y tener la economía más conectada y resiliente del planeta". El Gobiernu español, amestó, ta axustando colos sos socios y les instituciones europees "una respuesta proporcional, intelixente, unitaria".