BILBO, 17 (EUROPA PRESS)
CAF Taldeak kontratua sinatu du Turenako Syndicat des Mobilites operadorearekin La Riche eta Chambray-lès-Tours udalerriak elkartuko dituen Tours hiriko tranbiaren 2. linea izango denari zerbitzua emango dion unitate berriak hornitzeko. Zehazki, akordioak jasotzen du 19 Urbos tranbia eta parkeko piezak eta erreminta bereziak hornitzea.
CAFek prentsa ohar bidez jakinarazi duenez, tranbia berriak gaur egun sareko 1. linean operatzen duten unitateen antzekoak izango dira diseinuari dagokionez. Irisgarritasuna errazteko zoru baxua, 42 metroko luzera eta 280 bidaiari arte garraiatzeko edukiera izango dute.
Diseinatzeko garaian, bidaiarien erosotasuna eta segurtasuna hartu dira kontuan, eta tranbia berriotako bakoitzak erabilera anitzeko eremuak izango ditu, haur kotxeak, bizikletak eta gurpil aulkiak uzteko toki zabalarekin.
Gainera, unitateak Tourseko tranbia sareko zehaztapenetara egokituta egongo dira eta, hala, 2. linea berrian zein egungo 1. linean zerbitzua eman ahal izango dute.
Tranbiek energia barruan biltegiratzeko moduluak izango dituzte eta, horiei esker, erabat modu autonomoan zirkulatu ahal izango dute katenariaren beharrik gabe. Zehazki, Tourseko tren geltokiaren eta hiriko erdigune historikoan dagoen Choiseul plazaren arteko bi kilometro inguruko tartean egin ahal izango dute hori.
Horrela, katenaria bidezko soluzio tradizionalen aurrean, alternatiba egokia eskainiko da eta horrek hiriko paisaia mantentzen eta, aldi berean, azpiegituraren kostuak gutxitzen lagunduko du.
Tours hiria ezaguna da bere arkitektura gotikoagatik eta Loira ibarrera eta bertako gaztelu ospetsuetara iristeko sarbidea delako. Orain gutxi, hiriak tranbia sarearen 2. linea eraikitzeko proiektua abiatu du. Linea berriak 12,5 kilometroko luzera eta 22 geltoki izango ditu, eta, aurreikuspenen arabera, 2028an jarriko da martxan.
Proiektuarekin jorratuko den erronketako bat da tranbiaren bi lineen eta autobus lineen arteko intermodalitatea handitzea eta mugikortasun modu aktiboak sustatzea, hala nola bizikleta eta oinez ibiltzea. Horretarako, bidegorriak eta oinezkoentzako espazio zabalak sortuko dira.
Tranbia sarearen handitzearekin areagotu egingo da garraio eskaintza, eta bereziki indartuko da metropoli eremuen arteko kohesioa; zehazki, azpiegitura berriak, bere ibilbidean zehar, bi erietxe, eskola eta unibertsitate instalazioak (30.000 ikasle inguru biltzen dituzte), eta kulturarako, kirolerako eta aisialdirako instalazioak lotuko ditu.