Jaurlaritzak 15 milioi euro inbertituko ditu Zumaiako trenbide azpiegituran

Jaurlaritzako eta Zumaiako Udaleko ordezkariak
IREKIA
Actualizado: viernes, 4 octubre 2024 13:09

DONOSTIA 4 (EUROPA PRESS)

Eusko Jaurlaritzako Mugikortasun Jasangarriko Sailak 15 milioi euro inbertituko ditu Zumaiako (Gipuzkoa) trenbide azpiegituretan, eta kopururik handiena urri honetan egingo den Euskotrenen unitateentzako kotxetegiak eraikitzeko esleipenari dagokio, 7,6 milioi euroko balioarekin eta 20 hilabeteko egikaritze epearekin. Lanak neguan hasiko dira.

Hain zuzen, lan horiek bat egingo dute Zumaiako geltokian gaur egun egiten ari diren eta 1,2 milioi euroko aurrekontua duten eraberritze lanen azken txanparekin. Susana Garcia Chueca Mugikortasun Jasangarriko sailburuak eta Iñaki Ostolaza Zumaiako alkateak bertatik bertara egiaztatu dute ostiral honetan lanek aurrera egin dutela. Helburu nagusia irisgarritasuna hobetzea da.

Gaur egun, erabiltzaileak Hegoalde eta Estazio kaleek bat egiten duten bidegurutzetik sartzen dira geltokira, arrapala eta eskailera finkoen bidez nasekin lotzen den beheko pasabide batetik. Zumaiako geltokiak batez beste 1.600 erabiltzaile baino gehiago ditu egunean.

2,4 metro zabal den egungo beheko pasabidea zabaltzen ari da, 5 metrora iritsi arte. Horrela, nasekiko konexioa igogailuaren edo eskailera finkoen bidez egin ahal izango da. Igogailu berriek zortzi pertsonentzako edukiera izango dute eta mugikortasun urriko pertsonentzat egokituta egongo dira. Geltokiko zoladura guztia ere aldatu egingo da.

Geltokia eraberritzeko kontuan hartu dira sareko puntu sentsibleen azterketan hauteman diren gomendioak. Gomendio horiek Euskal Trenbide Sareak argitaratu duen euskal trenbide sareko geltokiak genero ikuspegiarekin diseinatzeko irizpideen liburu zurian daude jasota.

Lan horien amaiera bat etorriko da kotxetegien eraikuntzaren hasierarekin. Euskal Trenbide Sareak eta Zumaiako Udalak obra horren garapena koordinatzeko hitzarmena sinatu dute. Lana Bilbo eta Donostia arteko metro bateko zabalerako trenbidearen plataformaren barruko zabalgunean egingo da, Euskotrenen biltegien eta autobus tailerren parean, Donostia aldeko nasaren amaieraren eta Basusta bidearen kalearen artean.

Instalazio berriek 2.000 metro koadro inguruko azalera hartuko dute eta bost unitate hartzeko eta mantentze lanak egiteko ahalmena izango dute. Garbiketa makina bat eta gurpilen eta erreien arteko itsasgarritasuna hobetzeko hareatze sistema izango dituzte; sistema horrek zortzi hornigailu eta 20 metro kubikoko edukierako silo bat izango ditu.

Era berean, tren garaje berriak trenbide zabalgune berria eratzea ekarriko du, egungo trenbide bikoitzeko plataformatik abiatuta, trenbide nagusitik kotxetegietako bost kaleetako bakoitzera iristea ahalbidetuko duten desbideratze berriak sartuz.

Zumaiako tren geltokiaren egitura berriaren eta hegoaldeko nasaren artean egongo den mahuka edo maniobra trenbide berri bat ere izango dute, 80 metroko luzera erabilgarrikoa. Testuinguru horretan, Euskal Trenbide Sarea Zumaian mantentze eremu berria esleitzear dago. Lan horiek 1,2 milioi euroko aurrekontua eta sei hilabeteko egikaritze epea dute.

UROLA IBAIKO BIDEZUBIA

Ondoren, erakunde ordezkaritza Urola ibaiaren gaineko ehun urtetik gorako bidezubira joan da, amaitu berri diren eraberritze lanak ikustera. Zubia 102 metro luze da guztira, eta 51 metroko argia duten bi bao ditu erdiko zutabe batean bermatuta. Taula, beraz, zelosian dauden saretazko bi habe metalikok osatzen dute, eta horrek ematen dio bere irudi berezia. Zutabea eta estribuak kareharrizko harlanduzkoak dira. Euskarria 9,40 metro zabal eta 12,5 metro altu da.

Lanek bost milioi euro inguruko kostua izan dute, eta metalezko egituraren zati kaltetuenak ordezkatu eta sendotu dira, bai eta pilen eta estribuen puntu hondatuak saneatu ere. Trenbide plataformako drainadura hobetzea, balastoa ordeztea, erreia berritzea, katenaria aldatzea, eta bidezubi osoa txorroarekin garbitzea eta berriro margotzea izan dira lanak.

Contador