Larrialdietarako 112 telefonoa erabiltzen ikasteko 6 urtetik gorakoentzako kanpaina abiatu dute

Kanpainaren kartela
IREKIA
Actualizado: viernes, 21 junio 2024 13:15

BILBO, 21 (EUROPA PRESS)

Eusko Jaurlaritzak 6 urtetik gorako haurrentzako kanpaina bat jarri du martxan, larrialdietarako 112 telefonoa behar bezala erabiltzen laguntzeko helburuarekin. Bideo musikal dibertigarri batean oinarrituta dago ekimena, eta Larrialdiei Aurre Egiteko Euskal Sistemako erakunde guztiekin partekatuko da ostiral honetatik aurrera, ikus-entzunezko materialaren erabilera librea egin dezaten eskolako eta prestakuntzako hitzaldietan eta sare sozialetan.

Kanpainaren arduradunek azaldu dutenez, bideoan irudi errealak eta animaziokoak uztartzen dira, eta etxeko istripuak, suteak edo osasun larrialdiak bezalako arrisku egoerak zuzenean bizi ondoren 112ra deitzen duten bi neska-mutil dira protagonistak.

Bideoan azaltzen da, 112ko operadore baten bidez, nola erantzun funtsezko galderei gertakaria identifikatzeko (zer gertatu da?), non gertatu den jakiteko (non zaude?), pertsona identifikatzeko (nola duzu izena?) eta eragindako pertsona kopurua zehazteko (ba al dago inor min hartuta?).

Gainera, nabarmentzen da garrantzitsua dela erantzun argiak eta zehatzak ematea larrialdietarako zerbitzuak gertakariaren lekura ahalik eta denbora laburrenean iritsi daitezen (sutea itzaltzeko zerbitzuak, osasun zerbitzuak, polizia).

SOS Deiak zerbitzuarentzat lehentasuna da adingabeek zuzenean ezagutzea 112ren garrantzia eta funtzionamendua, belaunaldi berrien artean autobabesa sustatzeaz gain, funtsezkoa baita garaiz egindako dei batek biziak salbatzen lagundu dezakeela barneratzea.

Alde horretatik, kanpaina gurasoen kolektiboari ere zuzenduta dago. Berez, Jaurlaritzako larrialdien alorretik erabakigarritzat jotzen dute familiek heziketa lan horretan bete behar duten zeregina, zuzenean irakats diezaieketelako 112 behar bezala erabiltzea erabakigarria dela horrelako egoeretan.

HAURRAK PROTAGONISTA

SOS Deiak Larrialdiak Koordinatzeko Zentroak adingabeak protagonista izan dituzten hainbat esperientzia izan ditu bere historian zehar. 2021ean, Ye Traore 10 urteko neskatoak 112ra deitu zuen ama Gasteizko euren etxean egoera konplexuan eta inolako laguntzarik gabe erditzen zen bitartean.

Neskatoak bere ikastetxean ikasi zuen 112ren funtzionamendua, eta operadoreak eskatutako datuak zehaztasun handiz eman zituen, zentroak erregistratutako grabazioan jasota dagoen bezala. Hori dela eta, Eusko Jaurlaritzak bere aitorpena adierazi zion Larrialdietako eta Babes Zibileko Merezimenduen Domina emanez.

Halaber, joan den ekainaren 12an, eskolatik iritsi berri zen 12 urteko neskato batek 112ra deitu zuen familiaren Bilboko etxetik, amak sukarra zuela, eztarria hazita zuela eta arnasa hartzeko arazo larriak zituela jakinaraziz.

Beste heldurik ez zegoenez, adingabeak azkar eta argi eman zuen oinarrizko informazioa, eta egoeraren deskribapen osoa eman zuen (asmatikoa, covid-19ak erasandakoa eta arnasa hartzeko arazo larriak zituena). Hori dela eta, Osakidetzako Bizi Euskarri Aurreratuko Unitate batek berehala artatu ahal izan zuen emakumea, Basurtuko ospitalera eraman aurretik.

SOS DEIAK

SOS Deiak Euskadiko Larrialdiak Koordinatzeko Zentroak 927.920 dei hartu eta 242.605 gertaera kudeatu zituen 2023. urtean 112 telefono zenbakiaren bidez.

Kudeatutako gertaera gehienak lotuta zeuden larrialdi medikoekin (%23,37), herritarren segurtasunarekin (%16,95), bide publikoan hautemandako arriskuekin (%16,55), pertsonen istripuekin (%11,59) eta trafiko istripuekin (%10,09). Erantzundako deiei dagokienez, Bizkaian 498.427 dei izan ziren, Gipuzkoan 283.625 eta Araban 145.868.

Bestalde, SOS Deiak Zentroaren APPak, denbora berean, 14.896 deskarga erregistratu zituen eta 789 gertaera kudeatu ziren; eCall sistemak, berriz, larrialdietako 2.296 dei sortu zituen eta horietatik 357 gertaera errealei zegozkien.