GASTEIZ, 23 (EUROPA PRESS)
Irizar konpainiak zero isuriko hamar autobus entregatu zizkion Tuvisa Gasteizko hiri autobusen udal enpresari ostiralean, eta batzuk 4. linean zerbitzua ematen hasi dira jada.
Zehazki, 18 metroko sei ibilgailu artikulatu eta 12 metroko beste lau dira, Irizar ie tram modelokoak, eta astean bana iritsi dira, PSE-EEren, EAJren eta PPren arteko akordioari esker udal garraio publikoko sozietatearen administrazio kontseiluak onartu zuen erosketa eta mantentze lanetarako kontratuan aurreikusitakoa bete arte.
Maider Etxebarria Gasteizko alkateak, Izaskun Reyes Tuvisako presidenteak eta Iñaki Garcia Calvo Gasteizko PPren bozeramaileak bertatik bertara ezagutu dituzte hamar autobus berriak astelehen honetan.
Autobus berriak BEIn zerbitzua eskaintzen duten beste 13 ibilgailuei gehituta, garraio publikoko udal flotaren laurdena punta-puntako ibilgailu elektrikoz osatuta dago orain.
"Gure helburua garraio publikoaren bertsiorik onena eskaintzea da, eta, horregatik, gaurkoa mugarria da Tuvisarentzat. Gaur hamar autobus elektriko hauek aurkeztu nahi ditugu. Irisgarriak eta isilak dira, BEIk hasitako bideari jarraitzen diote eta flota modernizatzeko prozesua sendotuko dute. Gobernu honek jasangarritasunaren eta teknologia aurreratuaren alde egindako apustuaren adibide garbia da hori. Eta baita gobernuak bere konpromisoak betetzen dituela erakusten duen adibide bat ere", adierazi du alkateak.
Autobus berriei esker, gainera, nabarmen murriztuko da Tuvisaren unitateen antzinatasuna, eta 2023an 12,79 urte izatetik gaur egun 11,44 urte izatera igaroko da (94 ibilgailu ditu guztira). Halaber, 2025eko aurrekontu proiektuak aurreikusi du konpromiso kredituen bidez hamar autobus gehiago erostea.
Ibilgailu berrien azken prestaketa lanak Tuvisako elektromugikortasun zentroan egin dituzte, zirkulazioko probak hasi aurretik, eta emaitza onak eman dituzte. Egun gutxiren buruan, hamar autobus elektrikoak modu jarraituan funtzionatuko dute 4. linean, eta gauez bateriak kargatuko dituzte Zadorra etorbideko garajeetan. Ibilgailu normalek 300 kilometroko autonomia dute, eta 260 kilometrokoa autobus artikulatuek.
4. linea osorik elektrifikatzeko proiektuak atmosferara urtean 600 tona CO2 isurtzea saihestuko du (horiei BEIrekin aurrezten diren 800 tonak gehitu behar zaizkie). Era berean, kutsadura akustikoa ibilgailu konbentzionalek sortzen dutena baino nabarmen txikiagoa da.
Ibilgailuen beste alderdi azpimarragarri bat haien edukiera da, 128 pertsonakoa baita 18 metroko artikulatuetan, eta 80koa 12 metrokoetan. Irisgarritasunari dagokionez, gurpil aulkietarako hiru espazio eta bi arrapala dituzte, automatikoa bata eta eskuzkoa bestea, baita sakagailu eta seinaletika egokituak ere.