Reivindica as bonificacións nas peaxes da AP-9 e AP-53
LUGO, 30 Dic. (EUROPA PRESS) -
O ministro de Transportes e Mobilidade, Óscar Puente, ratificou este luns a previsión de que a autovía entre Lugo e Santiago estea finalizada no ano 2025. Así o asegurou durante a inauguración do viaduto do Castro, acto no que estivo acompañado do presidente da Xunta, Alfonso Rueda, que na súa intervención pediu precisamente o fin desta obra.
"No caso concreto de Galicia atrévome a dicir que non houbo goberno que poida exhibir unha folla de servizo semellante, predicamos a vertebración e levámola á práctica. Este ano concluirá con máis tramos de autovía en servizo, con máis humanizacións viarias, con máis servizos ferroviarios e con evidentes melloras na conservación de toda a rede galega", manifestou o ministro.
Puente reafirmouse en que no mes de xaneiro abriranse os 12 quilómetros entre as localidades de Palas de Rei e Melide, tal e como se anunciou, e que antes de final do mesmo ano inauguraranse os outros 16 que quedan, entre Melide e Arzúa, para completar unha infraestrutura viaria que estaba previsto hai 20 anos que se terminará en 2010. A primeiro conta cun orzamento de 84 millóns de euros e o último, de 105 millóns.
Tal e como recalcou Rueda, "en 2025 non será necesario escribir ningunha carta aos Reis Meigos, Galicia vai gozar pronto de máis tramos de estrada". Así, asegurou que o próximo ano abriranse máis de 50 quilómetros de estrada nova, o que supón un investimento estatal de 387 millóns de euros, entre os que se inclúen o tramo de 7,7 quilómetros inaugurado recentemente entre Vilaboa e Ermida, na A-57.
Explicou, por tanto, que se dedicarán á conservación de vías só para Galicia outros 370 millóns que xa están mobilizados e que servirán por exemplo para rehabilitar o firme desta mesma autovía A-6.
AUTOESTRADAS E CONEXIÓN FERROVIARIA CON PORTUGAL
Tamén fixo referencia ás bonificacións na AP-9. Afirmou que "as galegas e os galegos vanse a beneficiar de máis descontos nas autoestradas estatais, tanto na AP 9 xa aprobados como na AP-53, que van recibir luz verde a principios deste ano".
O ferrocarril tamén ocupa unha parte importante do orzamento previsto para Galicia, que Puente elevou até os 483 millóns de euros anuais. A infraestruturas ferroviarias irán destinados 312 millóns, un 30% máis que en período anterior. Destacou os traballos realizados coa alta velocidade, as novas estacións, a modernización das liñas férreas en Ourense, Vigo, Lugo e na fronteira portuguesa.
"Estamos a mellorar o eixo Atlántico e a liña Ferrol-Ribadeo, Estamos a redactar o estudo informativo do saída sur de Vigo até Porriño e preparamos a licitación do estudo que continuará até a fronteira após conseguir que Vigo-Porto estea incluído na rede básica estendida", explicou Puente. Así mesmo, comprometeuse a que a parte española estará terminada "ao mesmo tempo que a do Goberno portugués, senón antes".
CASTELA E LEÓN
E respecto de Castela e León, Óscar Puente destacou a súa situación estratéxica, paso obrigado entre Francia e Portugal, así como entre o centro e o norte e oeste peninsular.
Fixo un percorrido polos investimentos realizados na Comunidade entre xaneiro e novembro deste ano, como unha licitación por importe de 713 millóns de euros, dos que 415 millóns destináronse a estradas. "Isto significa que en 2024 superamos holgadamente nosa media anual de investimento licitado de 635 millóns de euros, que era nada menos que un 46% superior á licitada no período inmediatamente anterior", dixo.
"En termos acumulados, desde xuño de 2018 superamos os 3.835 millóns de euros de investimento en transporte e infraestruturas no conxunto da comunidade, porque supón, para Castela e León, liderar a licitación do Estado neste cinco anos e medio", ha ejemplificado. Cifrou neste último trimestre de 2024 a execución de obras por valor de 430 millóns de euros.
"A día de hoxe, pódese afirmar que o compromiso da lexislatura para que todos os tramos da A-11 entre Valladolid e Soria estean en funcionamento ou en execución mantense inalterado. De feito nos primeiros días do próximo ano 2025 licitarase a redacción do proxecto do tramo Los Rábanos-A Mallona, que era o último que faltaba e, por tanto, quedará completo todo o itinerario entre Valladolid e Soria", dixo.
Tamén destacou que están en servizo ou en obras 122 de quilómetros do eixo Valladolid-Soria e que se traballa na A-12 na redacción dos proxectos dos tramos pendentes e en dar continuidade á autovía Burgos-León así como na A-76, "na que se segue mantendo o compromiso de materializar o seu primeiro tramo para conectar coa A-6.
O ministro destacou tamén o investimento en ferrocarril "que non desmerece á realizada no Corredor Atlántico". Segundo indicou, desde xuño de 2018 executaron investimentos que superan os 6.900 millóns de euros a un ritmo de 1.153 millóns anuais. E destacou a execución o bypass de Olmedo, cun investimento previsto que rolda os 40 millóns.
Ademais, apuntou que o Ministerio está a traballar na rehabilitación estrutural do firme da Autovía do Noroeste (A-6), con obras en varios puntos e licitacións para mellorar o firme en León, Ávila e Lugo, sumando 91 quilómetros mellorados de firme e 57 millóns de euros de orzamento.
"Só en Castela e León e Galicia investíronse 1.849 millóns de euros en actuacións de conservación desde 2018", explicou, antes de concluír que non se "esquece" do lazo do Manzanal.
"Seguimos buscando unha solución definitiva que dote ao Bierzo de infraestruturas ferroviarias á altura do século XXI, que mellore as prestacións do traxecto León-Ponferrada tanto dean o servizo de transporte de viaxeiros como de mercadorías. E, desde logo, non oculto a enorme complexidade da actuación, pero esa non nos vai, desde logo, a arredrar. Imos pór todo o esforzo para que ese lazo mellore sensiblemente e podamos ter, como digo, unha comunicación á altura deste século", resolveu.
O ministro contestaba así o presidente da Xunta de Castela e León, Alfonso Fernández Mañueco, que na súa intervención na inauguración do viaduto de Ou Castro fixo fincapé na necesidade de que o Goberno de España avance nun Plan Director do Corredor Atlántico en Castela e León, que inclúa os prazos e os recursos necesarios para levalo a cabo, similares aos do Corredor Mediterráneo.
CORREDOR ATLÁNTICO, UNHA INFRAESTRUTURA "FUNDAMENTAL"
Para o titular do Executivo de Castela e León, o Corredor Atlántico constitúe unha infraestrutura "fundamental" que garantirá a competitividade económica, a xeración de emprego, e a cohesión territorial da Comunidade e do resto de España.
Ademais, o presidente da Xunta reclamou diversas actuacións como o nó ferroviario do Manzanal, "punto de entrada" ou "conexión fundamental entre Galicia e Castela e León. Neste sentido, pediu que se axilice o estudo de viabilidade desta infraestrutura, co obxectivo de cumprir o acordado coa Unión Europea.
Así mesmo, resaltou que é "necesario" mellorar a conexión ferroviaria entre León e Ponferrada cara a Vigo e A Coruña, axilizar a finalización da autovía Ponferrada-Ourense e avanzar na Ruta da Prata, como un eixo estratéxico para o desenvolvemento do oeste peninsular.