Realizou preto dun centenar de actuacións de oficio en cuestións como o peche de oficinas bancarias ou os atrasos en dependencia
SANTIAGO DE COMPOSTELA, 30 Dic. (EUROPA PRESS) -
A valedora do Pobo tramitou máis de 20.000 queixas en 2022, 4.634 individuais e 16.122 colectivas, o que supón un incremento significativo fronte a 2021 --cando houbo 3.936 individuais e 10.736 colectivas--.
Nun comunicado, esta institución realiza un balance dun ano no que rexistrou "unhas elevadas cifras en relación cos anos anteriores", xa que "se incrementaron notablemente as actuacións de atención á cidadanía, tanto presencial como telefónica". As áreas con máis actividade son sanidade, educación, emprego público, inclusión social, medio ambiente e corporacións locais.
Paralelamente, a valedora do Pobo realizou 91 actuacións de oficio ao longo do ano en temáticas como peche de oficinas bancarias, a recuperación da atención presencial á cidadanía en administracións públicas, así como as situacións de tutela de dereitos humanos, tales como a falta de prazas en centros de día, atrasos en dependencia ou o reconomiciento da discapacidade.
Tamén xeraron queixas de oficio o afundimento do pesqueiro 'Villa de Pitanxo', a acollida de refuxiados de Ucraína, o funcionamento de comercializadoras e distribuidoras de enerxía eléctrica, a lista de espera cirúrxica, a vulneración de dereitos dun paciente psiquiátrico ou a terapia con protones no tratamento dos procesos tumorales da infancia.
No tocante ás resolucións formuladas ás distintas administracións públicas mediante recomendacións, suxestións ou recordatorios de deberes legais, alcanzaron o maior número da serie histórica, un total de 506 resolucións, cunha elevada porcentaxe de aceptación polas administracións ás que se dirixe esta institución.