As vítimas do Alvia, "satisfeitas" coa condena a Cortabitarte: "Desmóntase a verdade oficial"

O portavoz vítimas Alvia, Jesús Domínguez, despois de saír a sentenza do xuízo do accidente ferroviario do Alvia, a 26 de xullo de 2024, en Santiago de Compostela, A Coruña, Galicia (España). O Xulgado do Penal número 2 de Santiago de Compost - César Arxina - Europa Press
Publicado: viernes, 26 julio 2024 15:35

   Cren que a Avogacía do Estado debería "pedir perdón" e "non recorrer", e recomendan ao fiscal Piñeiro que "se vaia á súa casa"

   SANTIAGO DE COMPOSTELA, 26 Jul. (EUROPA PRESS) -

   As vítimas do accidente do Alvia 04155, que ocorreu o 24 de xullo de 2013 en Santiago de Compostela e deixou 80 mortos e 144 feridos, mostráronse "satisfeitas" coa sentenza que, ademais da do maquinista, condena ao que foi director de Seguridade na Circulación de Adif, Andrés Cortabitarte.

    "Desmóntase a verdade oficial, que nos querían vender: que o maquinista era o único responsable. Aquí había moitas neglixencias por parte do Adif, que foron quen asinaron o cambio de proxecto que rebaixou a seguridade e a desconexión dun sistema de seguridade que evitase o accidente porque xeraba uns atrasos", declarou a Europa Press o presidente da plataforma de vítimas 04155, Jesús Domínguez.

   Após 11 anos de loita na que Europa "lles daba a razón" agradeceu á xuíza María Elena Fernández Currás que fose "independente e valente" á hora de ditar sentenza.

    Todo iso, cando este venres se coñeceu a resolución do Xulgado do Penal número 2 de Santiago de Compostela que condenou a dous anos e seis meses de cárcere a Francisco Garzón, o maquinista do tren, e a Andrés Cortabitarte, por 79 delitos de homicidio e 143 delitos de lesións por imprudencia grave.

    Neste sentido, Jesús Domínguez incidiu en que as vítimas "sempre dixeron" que había máis responsabilidade do Adif, mesmo en Renfe, e lembrou que dez altos cargos recibiron un aviso por escrito dun xefe de maquinistas no que advertía do perigo e "non estiveron sentados no banco".

    Defenden que había "máis responsabilidade neles que no maquinista" xa que Garzón "tivo un descoido". "É unha cuestión de segundos, hai xente no seu despacho que recibe unha alerta e non fai absolutamente nada", criticou.

    "Neste caso Cortabitarte tivo dúas oportunidades", continuou. A primeira delas, cando se cambiou o proxecto, rebaixouse a seguridade" e os peritos deberían facer unha análise de riscos "e non se fixo, mesmo Renfe díxolle que puxese balizas".

    A vida "deulle unha segunda oportunidade" e cando lle pediron desconectar o sistema de seguridade Ertms (European Rail Traffic Management System) --que alertaba ao maquinista onde tiña que frear e senón o tren non se detiña automaticamente-- "da súa propia man, asinou a desconexión".

    "Para nós esas dúas accións son máis punibles que o descoido do maquinista", asegurou.

"A AVOGACÍA DO ESTADO DEBERÍA PEDIR PERDÓN"

   Ante un posible recurso por parte da defensa de Cortabitarte, Jesús Domínguez foi tallante e considerou que a avogacía do Estado o que tería que facer agora é "pedir perdón por todas esas mentiras que dixeron durante anos" e non recorrer para "non xerar aínda máis dor ás vítimas".

    "Esperamos pouco das institucións españolas, tivemos que ir fose para buscar xustiza, verdade e tocaranos, se cadra, volver facelo no futuro", recalcou.

"NO CANTO DE IRSE AO SUPREMO, QUE SE VAIA Á SÚA CASA"

   As vítimas tamén cargaron contra o fiscal Mario Piñeiro, que retirou a acusación contra o Adif, recomendoulle que, "se queda algo de humanidade e vergoña", no canto de irse ao Supremo "se vaia á súa casa".

    Todo iso, despois de que as vítimas do accidente censurasen que o fiscal xeral do Estado, Álvaro García Ortiz, "premiase" ao fiscal do caso Alvia, Mario Piñeiro, cun posto no Tribunal Supremo por retirar durante o xuízo a acusación contra Adif, a pesar de que previamente pedía catro anos para Andrés Cortabitarte.

Leer más acerca de: