SANTIAGO DE COMPOSTELA, 17 Nov. (EUROPA PRESS) -
O BNG considera que os informes encargados polo Goberno sobre as causas do colapso no viadcuto de Ou Castro da A-6 revelan "defectos de construción" da infraestrutura que, por tanto, deberían levar a que se depuren responsabilidades.
O deputado frontista no Congreso, Néstor Rego, rexistrou este xoves unha petición de comparecencia para que o secretario xeral de Infraestruturas, Xavier Flores, acuda á Cámara baixa para informar sobre a situación e detallar cales serán os pasos a seguir para reparar a infraestrutura e reabrila ao tráfico.
Neste sentido, segundo recolle un comunicado do BNG, os nacionalistas demandaron que se concreten prazos e investimentos para que o viaduto que une as provincias de Lugo e León volva estar operativo.
Rego extrae dos informes realizados polas dúas consultoras contratadas polo Ministerio de Transportes que a estrutura presentaba unha deterioración "que non se corresponde coa súa antigüidade" e que evidencian "defectos de construción" que, ao seu xuízo, téntase que "pasen desapercibidos".
O deputado remarcou que é necesario que se esclareza as "causas reais" da deterioración "acelerada" dos elementos do viaduto, pois "xa se sabía" que ía estar situado nunha zona de precipitacións e clima de montaña, o que, segundo os informes, influíu no estado da infraestrutura ao presentar fallos de impermeabilidad.
Para Rego, é "irrisorio" que se apunten a "múltiples causas" do derrube pero "non se analice se iso é aceptable ou normal" nun viaduto con 20 anos de antigüidade, polo que demanda que Flores acuda á Cámara a resolver estas cuestións e definir o calendario e os investimentos para solucionar os problemas da infraestrutura.
"Parece evidente que detrás desta información parcial e ambigua está a tentativa de protexer as persoas ou entidades verdadeiramente responsables dunha construción inapropiada, sexan as empresas que executaron o viaduto, sexa o propio Ministerio deuse luz verde a un proxecto inadecuado para as condicións da zona", aseverou o parlamentario, que lembrou que o proxecto foi construído polo construtoras FCC e ACS.
"Sabemos que son empresas con gran poder económico e, infelizmente, tamén político, pero se a responsabilidade está nunha incorrecta execución do proxecto, a sociedade débeo saber e a administración debe esixir responsabilidades", concluíu.