Pontón e Lores erixen Pontevedra como "exemplo" ao lograr unha redución do 70% de emisións restrinxindo o tráfico "ao mínimo necesario"
SANTIAGO DE COMPOSTELA, 17 Mar. (EUROPA PRESS) -
O BNG criticou o borrado da lei de mobilidade sustentable na que traballa o Goberno central ao entender que aposta por un modelo para reducir as emisións que ven baseado en "pagar por entrar nas cidades ou pagar por cambiar de coche", unha vía que "penaliza" ás rendas baixas e que, ademais, "non se adapta" á realidade galega ao ser un sistema deseñado para grandes cidades como Madrid ou Barcelona.
Este xoves, a portavoz nacional do BNG, Ana Pontón, e o rexedor de Pontevedra, Miguel Anxo Fernández Lores, ofreceron unha rolda de prensa após un encontro de responsables da formación frontista nas cidades galegas para abordar o proxecto de lei aprobado polo Consello de Ministros a principios de marzo.
"Hai que camiñar cara a reducir a contaminación e as emisións de CO2, pero coas vías adecuadas", sinalou Pontón, que cre que o sistema que expón a lei estatal "non encaixa coa realidade" de Galicia e "vai introducir novas discriminacións" ao apostar polas peaxes para acceder ás cidades ou limitar a entrada a vehículos eléctricos ou híbridos.
"Non estamos de acordo, non é o momento de ir aos petos dos cidadáns cando se poden facer outras cousas", sinalou o rexedor pontevedrés, que puxo o seu municipio como exemplo destas alternativas, onde as emisións se reduciron "un 70%" a través da limitación do tráfico rodado "ao imprescindible" para que a cidade "funcione".
"En Pontevedra levamos 20 anos creando zonas de baixas emisións con resultados mellores que estoutros métodos", aseverou Lores, que considera que o modelo polo que aposta o Goberno na súa lei é similar ao implantado en Londres, onde "non se reduciu o tráfico en máis de 30%" a pesar do cobro por acceder en coche ao centro.
Nesta liña, Pontón subliña que Pontevedra é o "modelo" polo que debe apostarse en Galicia para avanzar cara a unha mobilidade máis sustentable e con menor impacto no medio ambiente. "Con toda a modestia do mundo pero desde o realismo: Pontevedra é o modelo a seguir", aseverou.
Cre "inxusto" que se deseñen medidas "desde Madrid" que non encaixan coa realidade galega e que "acaban penalizando" a cidades máis pequenas, xa que "o modelo" que está detrás deste proxecto de lei xorden da sanción imposta polas autoridades europeas á contaminación de grandes urbes como Madrid ou Barcelona.
"Non é xusto que os cidadáns de Galicia paguen as consecuencias e non vai ser eficaz para reducir as emisións", incidiu, antes de chamar a preguntarse "a quen beneficia este tipo de cambios", que liga ás "presións" dos 'lobbies' da automoción e dun sector eléctrico "que multiplicou os seus beneficios" durante a pandemia.
En defenitiva, Pontón lamenta que o Goberno aposte pola vía de renovar o parque automobilístico nun contexto de "inflación disparada" no que "cada vez é máis difícil" para as familias chegar a fin de mes.