A Coruña acolle a maior retrospectiva de Steven Meisel, o fotógrafo "rebelde" que creou o fenómeno das supermodelos

Dúas persoas observan as obras na exposición ?Steven Meisel 1993 A Year in Photographs? no Peirao da Batería da Coruña, a 18 de novembro de 2022, na Coruña
M. Dylan - Europa Press
Publicado: viernes, 18 noviembre 2022 14:35

Marta Ortega continúa explorando a década dos 90 na moda expondo o traballo de Meisel en 1993, o seu momento "máis prolífico e creativo"

    A CORUÑA, 18 Nov. (EUROPA PRESS) -

   A cidade da Coruña acolle desde este sábado 19 de novembro, e até o 1 de maio de 2023, a maior retrospectiva do fotógrafo estadounidense de moda, Steven Meisel, tachado no seu momento de "rebelde" pola orixinalidade das súas imaxes e impulsor do fenómeno das supermodelos dos 90.

   'Steven Meisel 1993: A year in Photographs', con máis dun centenar de imaxes, chega ao Peirao da Batería herculino da man de MOP, a fundación de Marta Ortega que basea a súa actividade en tres alicerces fundamentais: a moda, a fotografía e A Coruña, e que empezou o seu traballo neste campo en 2021 coa mostra do falecido Peter Lindbergh.

   Ortega continúa rendendo homenaxe aos grandes fotógrafos da década dos 90 e, especialmente, a aqueles que xogaron un papel fundamental no fenómeno das supermodelos. Se con Lindbergh consagráronse maniquíes como Linda Evanxelista, Cindy Crawford ou Naomi Campbell, con Meisel conseguiron a súa primeira oportunidade no mundo da moda.

   "A Naomi descubriuna con 16 anos e a Linda con 17, e a partir de aí ensinoulles todo: como pousar, como moverse... Era un obsesionado e namorado da moda en todas as súas facetas, da maquillaxe ao deseño, e consideraba que a modelo era un elemento esencial", explicou o representante de Meisel, Jimmy Moffat.

   A súa paixón comezou moi pronto e aos 16 anos xa disparou as súas primeiras fotografías a mulleres anónimas polas rúas de Nova York, onde se criou. Esas imaxes, realizadas cunha cámara Instamatic, exponse por primeira vez na mostra da Coruña, servindo ademais de contexto para o leitmotiv da exposición: o ano 1993.

1993: O SEU ANO MÁIS "PROLÍFICO E CREATIVO"

   Cando se lle propuxo a Meisel levar a cabo esta exposición, aínda que se mostrou encantado, comentou o responsable do catálogo da mostra, Michael Benson, incidiu en que non se tratase dunha retrospectiva ao uso, ao dar ese concepto sensación de "morrer" o homenaxeado. Por ese motivo acabaron decantándose por un período concreto de tempo, concretamente 1993, o ano máis prolífico do fotógrafo.

   Campañas aparte (algunhas delas, como a que fixo para Versace, poden verse na Coruña), ese ano Meisel asinou 28 portadas de Vogue. "Ningún fotógrafo tivo esa relación tan estreita e prolífica cunha das cabeceiras de moda máis importantes", apuntou Moffat.

   O mural que expón as 28 portadas dá paso ao resto da exposición, na que se pode ver unha serie de vídeos con testemuños dalgúns dos seus compañeiros de profesión e unha selección de imaxes, algunhas en branco e negro e outras en cor, que retratan a personaxes da década dos 90 como Evanxelista (unha das súas modelos favoritas), Loulou da Falaise (deseñadora e musa de Meisel), e unhas mozas Carla Bruni ou Claudia Shiffer.

   Especial relevancia adquiren outras fotografías como a de Twiggy, a única oficial que lle sacou á inglesa, após outras 'roubadas' que lle deu a asinar coándose no estudo de fotografía no que nese momento atopábase a modelo, que quedou moi sorprendida pola actitude do mozo Meisel.

   Tamén algunhas disparadas a Stella Tennant, aristócrata e modelo británica a quen o fotógrafo estounidense convenceu para que entrase ao mundo da moda. "Era rebelde e obstinado", comenta Moffat á mantenta dunha das fotografías de Tennant, na que aparece cun piercing no nariz. A edición británica de Vogue pediu retirar o aro se querían a portada, ao que Meisel negouse, "aínda á conta de perder a primeira plana". "Estaba obsesionado co glamour e a elegancia, pero sempre da man da creatividade e a naturalidade", afirman.

CONTRAPOSICIÓN DE ÉPOCAS

    A exposición inclúe tamén unha sesión para unha revista masculina, Per Lui que, segundo sinalan os responsables, rompeu os canons da moda masculina da época e do seu retrato nos medios especializados. "As revistas masculinas eran moi conservadoras nese momento e Steven apostou por unhas imaxes moito máis inusuais, sensibles e creativas", explica Moffat.

   Ao 'home-orquestra' da moda --así o definiron polo seu coñecemento exhaustivo de todo o relacionado co sector-- "gustáballe xogar". "Conservaba ese espírito infantil e de experimentación" forxado en parte, comentaron, pola época na que naceu (1968), "un momento de cambio e ruptura, de liberdade".

    Esa "liberdade" e "naturalidade" foron algúns das particularidades que quixo imprimir nas súas fotos e no seu traballo, como tantos outros na década dos 90, e que empezou a explorar na súa colaboración con Madonna no ano 1992, cando se encargou das fotografías de 'Sex', o controvertido libro da cantante americana.

   "Nese momento non había regras, había moita liberdade e iso serviulle de impulso creativo", asegura Moffat sobre a colaboración coa coñecida como reina do pop, que aparece tamén retratada na mostra.

   "As imaxes son de hai 20 anos pero envellecen moi ben a pesar de ser tempos moi distintos. Nos 90 non había case teléfonos móbiles, Internet era algo que estaba aínda arrincando; todo era puro e natural. Queriamos explorar outro tempo", sinalan, en contraposición ao actual, no que todo é "instantáneo e dixital".

   A pesar disto, continúan, a vixencia das imaxes, "atemporales", demostran o valor de Steven Meisel non só como fotógrafo de moda, senón tamén como gran artista e documentalista da cultura do seu tempo.