SANTIAGO DE COMPOSTELA 18 Nov. (EUROPA PRESS) -
A Fiscalía de Galicia confirmou este luns que recorrerá a sentenza polo accidente ferroviario de Angrois, na que se condenou ao maquinista e ao exdirector de Seguridade na Circulación do ADIF a dous anos e medio de cárcere por 80 homicidios cometidos por imprudencia profesional grave.
Tras varias semanas estudando o texto e a posibilidade, fontes de Fiscalía confirmaron este luns que presentarán o recurso a próxima semana, na que se cumpre o prazo límite dado pola xuíza para este paso.
As mesmas fontes indicaron que "os detalles do recurso de apelación, impugnando parte da resolución xudicial, conforme ao criterio mantido pola Fiscalía de Área de Santiago, daranse en canto se presente no xulgado, o que se producirá nuns días".
Todo parece indicar que no seu recurso, o Ministerio Público reclamará a exoneración do que fora director de seguridade de Adif cando se produciu o sinistro, en concordancia co criterio mantido polo fiscal no xuízo, tendo en conta que retirou a acusación contra el nas conclusións finais, culpando unicamente do sinistro ao maquinista.
A sentenza, de máis de 500 folios, transcendeu a finais de xullo, xusto despois de que se cumprisen 11 anos da traxedia. Nun primeiro momento, a xuíza deu un prazo de 10 días hábiles para recorrer, que terminaban o pasado 10 de setembro. Con todo, o volume das aclaracións solicitadas e a complexidade da causa obrigou a ampliar este prazo, que conclúe a próxima semana.
Fernández Currás considerou probado no fallo que ambos os procesados, o maquinista e o exresponsable de seguridade de Adif, son responsables de 79 delitos de homicidio e de 143 de lesións por imprudencia grave.
CONCLUSIÓNS DE FISCALÍA
Aínda que non se fixeron públicos aínda os argumentos que Fiscalía levará no seu recurso, si se coñece a argumentación que Mario Piñeiro --entón fiscal da causa que agora ten nas súas mans o seu compañeiro Antonio Roma-- expresou nas súas conclusións finais para retirar a acusación do que fora responsable de seguridade de Adif.
En concreto, Piñeiro considerou ao final do xuízo que, "na súa condición de director de seguridade, non infrinxiu o deber que ostentaba" e actuou "de acordo cos procedementos incluídos no sistema de xestión" de Adif, aprobado pola autoridade nacional e cunha metodoloxía "baseada en normativa europea".
Deste xeito, segundo o relato final de Fiscalía, a liña Ourense-Santiago de alta velocidade, na que un tren Alvia descarrilou nun tramo sen o sistema de seguridade 'ERTMS' por un cambio de proxecto, "foi deseñada de acordo coas normas técnicas" e acorde aos "códigos prácticos" de Adif.
Considerou ademais o fiscal que se realizou "unha análise de riscos que require un dossier que analizou a seguridade" da liña e que "os riscos se estimaron tolerables".
De feito, asumía argumentos de Avogacía do Estado ao resaltar que "noutras liñas circúlase a 200 km/h co sistema 'Asfa' (...) e a fonte de risco, o cambio significativo de velocidade, non foi identificado como factor de risco con anterioridade a este accidente e posteriormente identificáronse outros 400 puntos en toda a liña da rede xeral".