Galicia e Norte de Portugal únense para esixir investimentos e calendario que garantan a AVE Vigo-Porto en 2032

Firma do manifesto en defensa da AVE Vigo-O Porto en 2032.
DAVID CABEZON @ XUNTA
Publicado: martes, 2 julio 2024 16:35

   Numerosas institucións e entidades galegas e lusas adhírense a un texto do que se desmarca o Eixo Atlántico

   VIGO, 2 Jul. (EUROPA PRESS) -

   O xefe do Executivo galego, Alfonso Rueda, e o presidente da Comisión de Coordinación e Desenvolvemento Rexional do Norte (CCDR-N) de Portugal, Antonio Cunha, subscribiron este martes en Valença do Minho un manifesto para esixir ante os seus respectivos gobernos investimentos e un calendario encamiñados a garantir a conexión de alta velocidade Vigo-Porto en 2032.

   Durante o acto de firma pública dun manifesto ao que se adscribiron outras institucións e entidades de ambos os lados da fronteira, Rueda urxiu ao Goberno que dirixe Pedro Sánchez un plan de investimentos e un calendario de actuacións para impulsar e executar a liña de alta velocidade ferroviaria entre Vigo e a fronteira portuguesa.

    "É unha infraestrutura prioritaria e vital para Galicia e para que sexa unha realidade é necesaria unha planificación, orzamentos e prazos concretos", aseverou.

   O titular do Executivo galego destacou a importancia de que se unan forzas ao redor desta reclamación, que considera "de xustiza". "Reclamamos o que nos corresponde, o que merecemos e o que levamos tempo esperando", defendeu.

    Non en balde, lembrou que a 'Raia' entre Portugal e Galicia é a fronteira entre España e o país luso "con máis tráfico e máis relacións de todo tipo" como culturais ou económicas. "Somos unha soa terra para moitas cousas", argumentou.

    É por iso que a alta velocidade entre Portugal e Galicia xa foi considerada prioritaria en distintos cumes ibéricos entre España e Portugal, e o presidente galego abordou esta cuestión directamente cos ministros español e portugués do ramo.

DESCONFIANZA DO PRESIDENTE GALEGO

   A preguntas no acto, Rueda non ocultou a súa "desconfianza" e preocupación en relación ao avance das obras da parte española, en tanto "non hai unha reserva orzamentaria suficiente" para acometer o Saída Sur de Vigo; e "tampouco hai avances significativos desde hai anos no tramo entre O Porriño e a fronteira portuguesa".

    "Aínda estamos a tempo para esa data de 2032, pero xa non podemos perder tempo. Temos que ver realidades, publicacións de licitacións das obras e orzamentos. Se non empeza xa a haber movemento na parte española, será imposible. Por tanto, estou desconfiado, pero desexando confiar e recoñecer que esta vez as cousas vanse a facer ben", aseverou.

    Pola contra, Rueda fixo fincapé no compromiso do Goberno luso de levar a cabo as actuacións precisas no seu país para facer realidade esta conexión ferroviaria.

   Por último, salientou que no manifesto tamén se reclama unha mellora do coñecido como 'Tren Celta' que une Vigo co Porto. Así, coincidiu na necesidade de modernizalo porque actualmente a conexión e o material rodante desta liña non cumpren cos estándares actuais de eficiencia.

   ADHESIÓNS Ao MANIFESTO

   Desde a comunidade galega adheríronse por agora ao manifesto as confederacións de empresarios de Galicia e do catro provincias; as deputacións de Lugo, Pontevedra e Ourense; a Federación Galega de Municipios e Provincias (Fegamp); as Agrupacións Europeas de Cooperación Territorial (AECT) Norte de Portugal, Río Miño e Chaves-Verín.

   Tamén se uniron as universidades de Santiago e Coruña e os consellos sociais do tres universidades; o Consello Sindical Interrexional Galicia-Norte de Portugal; e a Fundación de Centro de Estudos Eurorrexionais (FCEER).

   Ao lado portugués, subscribiron o documento a Asociación Empresarial de Portugal (AEP); a Asociación de desenvolvemento rural integrado dá Lima, a Comunidade Intermunicipal do Cávado, as cámaras municipais de Valença, Chaves e Ponche de Lima; a Universidade de Após-Móntesvos- e Alto Douro, e o Instituto Politécnico de Viana do Castelo.

O EIXO ATLÁNTICO DESMÁRCASE

   Pola súa banda, o secretario xeral do Eixo Atlántico, Xoán Vázquez Mao, após conversacións co presidente do Eixo Atlántico, Luís Nobre, difundiu un comunicado no que informa de que a entidade se desmarca do manifesto e ha recusado a invitación de adherirse ao mesmo, ademais de cualificar de "propagandístico" o acto deste martes.

    Entre outras cuestións, o Eixo Atlántico incide en que a conexión está "plenamente garantida" xa que o Goberno luso "cumpre todos os trámites no calendario previsto e mesmo analiza a posibilidade de adiantar os tempos na conexión Braga-Aeroporto Sá Carneiro por onde transcorrerá a nova liña".

    Engade que, pola parte española, o Goberno desbloqueou "" o saída Sur de Vigo atopándose o primeiro tramo, Vigo-O Porriño, en fase de elaboración do estudo informativo previo e, na actualidade, o Goberno tamén está "a adiantar os trámites do estudo informativo previo do tramo O Porriño-fronteira portuguesa".

   "A Xunta de Galicia nunca apoiou a proposta desta conexión ferroviaria que o Eixo Atlántico propueso ao Goberno de Portugal hai 6 anos", engade o comunicado, quen defende que a última vez que o Goberno galego "implicouse na conexión ferroviaria co Norte de Portugal foi na etapa de Agustín Hernández como conselleiro".

    Ao seu modo de ver, o acto deste martes ten como "única finalidade" a de situarse para "reivindicar como propio un éxito e uns resultados xa garantidos e que son patrimonio de todos os colectivos". "Chama poderosamente a atención que este manifesto se produza após o cambio de Goberno de Portugal e non se fixese cando Antonio Costa impulsou e concretou esta conexión", agrega o Eixo Atlántico.

    Finalmente, ademais de recoñecer os pasos dados tanto polo Goberno luso como polo español en relación a esta conexión, conclúe que o manifesto e o acto buscan "desviar a atención e enmascarar lainacción da Xunta naquelas infraestruturas da súa competencia e nas que non se fixo nada na última década".

Contador