Inditex gaña 760 millóns en primeiro trimestre, un 80% máis, e provisiona 216 millóns por Rusia e Ucraína

Archivo - Arquivo - Marta Ortega Pérez, presidenta de Inditex, e Óscar García Maceiras, conselleiro delegado do grupo
INDITEX - Archivo
Publicado: miércoles, 8 junio 2022 8:54

   MADRID, 8 Jun. (EUROPA PRESS) -

   Inditex rexistrou un beneficio neto de 760 millóns de euros durante o primeiro trimestre do seu exercicio fiscal 2022-2023 (entre o 1 de febreiro e o 30 de abril), o que supón un incremento do 80% respecto dun ano antes, grazas a un "forte" desempeño operativo, segundo informou este mércores o grupo, que presentou os primeiros resultados con Marta Ortega á fronte da presidencia.

   A compañía decidiu realizar unha provisión de 216 millóns de euros correspondentes a todos os gastos derivados da situación en Ucraína e Rusia.

   Dita provisión está rexistrada na liña 'outros resultados' e sen ela o beneficio neto alcanzaría os 940 millóns de euros.

   As vendas creceron un 36%, até os 6.742 millóns de euros, apoiadas pola "forte" recuperación do tráfico nas tendas e pola boa acollida por parte dos clientes das coleccións do sete marcas do grupo.

   Inditex destacou que o crecemento foi "robusto" en todas as áreas xeográficas, coa excepción daqueles mercados, como Ucraína e Rusia, onde se manteñen pechadas temporalmente as tendas e a plataforma 'online' do grupo desde o 24 de febreiro e o 5 de marzo, respectivamente, ou China, onde 67 tendas estiveron suxeitas a peches relacionados co Covid-19.

   Estados Unidos segue crecendo de maneira "notable" e consolídase como segundo maior mercado do grupo.

   Así mesmo, segundo a firma, a venda 'online' "segue mostrando a súa fortaleza", aínda que se situou un 6% por baixo da do mesmo período do ano anterior, consolidando case na súa totalidade o crecemento do 67% rexistrado no primeiro trimestre de 2021. A compañía espera que a venda 'online' supere o 30% da venda total en 2024.

   O conselleiro delegado de Inditex, Óscar García Maceiras, sinalou que estes resultados son froito "dun modelo diferenciado e a pleno rendemento".

   "A fortaleza e capacidade de adaptación do modelo de negocio, e o sólido desempeño dos nosos equipos creativos, comerciais e operativos profunda a diferenciación da nosa proposta, cunha marcada orientación á innovación, a dixitalización e a sustentabilidade", engadiu.

   A marxe bruta sobre vendas alcanzou o 60,1%, o maior no últimos dez anos, cun gasto operativo que crece un 24%, por baixo do crecemento das vendas. En concreto, a marxe bruta creceu un 37%, até 4.054 millóns de euros.

   O resultado bruto de explotación (Ebitda), pola súa banda, creceu un 55%, até os 1.917 millóns de euros, mentres que o resultado neto de explotación (Ebit) fíxoo un 82%, até os 1.034 millóns de euros.

   Da mesma forma, o grupo segue compasando o seu constante reinversión no crecemento do negocio cunha "forte" capacidade de xeración de caixa, que sitúa a posición financeira neta en 9.189 millóns de euros, un 28% máis.

   Así mesmo, o inventario ao peche creceu un 27%, segundo a firma, que decidiu anticipar as entradas de inventario sen modificar o seu nivel de compromiso para incrementar a dispoñibilidade de produto ante posibles tensións na cadea de subministración.

   Con respecto ao comezo do segundo trimestre, as coleccións de primavera-verán tamén recibiron, segundo a firma, unha "excelente" acollida por parte dos clientes.

   Así, no período comprendido entre o 1 de maio e o 5 de xuño deste ano, as vendas a tipo de cambio constante creceron un 17% (un 13% nas dúas últimas semanas dese período). Actualmente o 90% das tendas están abertas.

GRANDES OPORTUNIDADES DE CRECEMENTO

   Inditex destacou que continúa vendo "grandes" oportunidades de crecemento. "As iniciativas estratéxicas para reforzar o noso modelo de negocio totalmente integrado de tenda e 'online' a nivel global están a acelerarse. A sustentabilidade e a dixitalización son parte crave da nosa estratexia", resaltou a firma.

   Así, Inditex continuará desenvolvendo estas prioridades a longo prazo para maximizar o crecemento orgánico, cun investimento para este ano que estará ao redor de 1.100 millóns de euros.

   "A flexibilidade e a capacidade de resposta do modelo de negocio en conxunción co aprovisionamento en proximidade dentro da campaña comercial permite unha rápida reacción ás demandas dos clientes con estabilidade de prezos e un posicionamento de mercado único", subliñou.

   Aos tipos de cambio actuais, Inditex espera un impacto de divisa neutral sobre as vendas en 2022 e unha marxe bruta estable (+/-50 puntos básicos).

   Doutra banda, a xunta de accionistas celebrarase o próximo 12 de xullo e nela o consello de administración proporá un dividendo total correspondente ao exercicio 2022 de 0,93 euros por acción, dos cales 0,465 euros foron pagados o pasado 2 de maio e o resto será desembolsado o próximo 2 de novembro.

   En marzo, o consello de administración propuxo así mesmo un dividendo extraordinario de 0,40 euros por acción a pagar en relación ao exercicio 2022.