Os alumnos galegos son os terceiros de España en pensamento creativo e están por enriba da media da OCDE

Archivo - Arquivo - Estudantes, Aulas, Computadores
EUROPA PRESS - Archivo

   O informe elaborado por PISA apunta que Galicia ten un 30,3% de estudantes nos niveis máis altos

   SANTIAGO DE COMPOSTELA, 18 Jun. (EUROPA PRESS) -

   Galicia sitúase en terceira posición de entre as comunidades autónomas en alumnado con pensamento creativo, con 34,3 puntos, tan só superada pola Comunidade de Madrid (34,8) e Castela e León (34,6), de acordo co informe PISA que en 2022 avaliou por primeira vez o pensamento creativo dos alumnos de 64 países da Organización para a Cooperación e o Desenvolvemento Económicos (OCDE).

   O dato galego sitúase por encima tanto da media estatal (32,8) como da OCDE (32,7). España ocupa o posto 13 dun ranking de 33 países que lidera Corea (con 38,1 puntos) e pecha Hungría (con 20,7 puntos), co máximo situado nos 60 puntos.

   Neste contexto, segundo figura no informe PISA realizado con alumnos de 4º de ESO (15 anos), Galicia, Comunidade de Madrid, Castela e León e Asturias son o únicas catro autonomías que superan os 34 puntos, o que as sitúa no nivel 4 de pensamento creativo, entre os países con mellores valores de todo o mundo, como Corea do Sur, Canadá, Australia e, mesmo, Portugal.

   Ademais, o 30,3% do alumnado galego sitúase nos niveis altos de rendemento en pensamento creativo, tamén en terceira posición por detrás de Madrid e Castela e León. A nivel internacional, o dato de Galicia pódese comparar co de Israel (30,3%).

   Se se observan os datos diferenciados por xénero, en Galicia o rendemento creativo entre as mozas é 2,2 puntos superior, a mesma diferencia que a media española, aínda que por baixo da OCDE.

   Así mesmo, a diferenza entre os alumnos de contextos económicos favorecidos e desfavorecidos é de 6,2 puntos, moi por baixo da diferenza media en España (7,9). De feito, Galicia ten dos mellores datos de entre as comunidades autónomas, xa que só está por encima de Cantabria, País Vasco e Ceuta.

   No que respecta aos estudantes nativos e inmigrantes, na Comunidade galega a diferenza é de 4,8 puntos a favor dos primeiros, neste caso por encima da media estatal (3,6) e da OCDE (4,7). É dos datos máis altos, só superado por Melilla, Murcia, Cataluña, Asturias e Euskadi.

DATOS ESTATAIS

   Os alumnos españois aprobaron pola mínima en pensamento creativo ao obter 32,8 puntos de 60 e están lixeiramente por encima da media de países da OCDE (32,7) e da UE (32,1), segundo o informe PISA que en 2022 avaliou por primeira vez o pensamento creativo dos alumnos de 64 países e economías da OCDE.

   España ocupa o posto 13 nun ranking de 33 países que lidera Corea (con 38,1 puntos) e pecha Hungría (con 20,7 puntos). Por comunidades autónomas, os alumnos da Comunidade de Madrid son os que obtiveron mellor nota (con 34,8 puntos) de todas as rexións de España na competencia de pensamento creativo, seguidos dos de Castela e León (cunha puntuación de 34,6 puntos).

    Detrás aparecen outras comunidades como Aragón (33,2), Estremadura (32,3) ou Cataluña (32,2). Por baixo da media da OCDE e da UE sitúanse Baleares (32,1), Canarias e País Vasco (31,9), Andalucía (31,7), Castela-a Mancha e Ceuta e Melilla (26,1).

    En España, 30.800 estudantes de 966 centros escolares realizaron a avaliación en matemáticas, lectura ou ciencias, o que supón uns 459.000 estudantes de 15 anos (aproximadamente o 90% da poboación total de estudantes de 15 anos). A nivel xeral, 690.000 estudantes de 80 países realizaron a avaliación en 2022, o que representa ao redor de 29 millóns de mozos de 15 anos nos centros escolares dos países participantes.

    A proba PISA 2022 de Pensamento Creativo explorou a competencia dos estudantes en tres procesos cognitivos: xeración de ideas diversas, xeración de ideas creativas e avaliación e mellora das ideas. En vista do seu rendemento global na proba, e tendo en conta a dificultade respectiva das tarefas, os estudantes españois obtiveron puntuacións relativamente máis altas nas tarefas que requirían avaliar e mellorar ideas que noutras. En todos os países e economías participantes, os estudantes tiveron relativamente máis dificultades coas tarefas que requirían xerar ideas diversas.

   Segundo PISA, o 80% dos estudantes españois alcanzou polo menos o nivel de rendemento básico (nivel 3 ou máis). O 25% obtivo un alto rendemento en pensamento creativo (niveis 5 e 6). Destes últimos, os que sobresaen na proba, só un 15% son tamén os mellores en matemáticas, e un 14 % son os mellores en lectura, o que suxire que se pode d"estacar en pensamento creativo sen sobresaír en ámbitos académicos e viceversa".

Leer más acerca de: