A familia de Santiago Durán, o piloto sevillano que ía a bordo da aeronave, desprázase á Gudiña para seguir o operativo
OURENSE / ZAMORA, 20 Oct. (EUROPA PRESS) -
O amplo dispositivo terrestre para dar coa avioneta desaparecida desde o mércores entre as provincias de Ourense, Zamora e León e o norte de Portugal continúa sen ofrecer resultados positivos até a tarde deste xoves.
Así, as autoridades confían en que a meteoroloxía permita este venres despregar os medios aéreos que faciliten os labores de procura do vehículo tripulado por Santiago Durán, que é como se chama o piloto sevillano que viaxaba só na avioneta.
Así o resumiu en declaracións aos medios ofrecidas ás 18,00 horas desde o posto de mando do albergue da Gudiña o subdelegado do Goberno en Ourense, Emilio González, quen lamentou que, dadas as fortes choivas e a néboa, e a pesar do "intenso" traballo realizado, aínda non se puido localizar a avioneta.
No amplo dispositivo despregado na provincia de Ourense, ademais de medios da Garda Civil, participan axentes forestais da Consellería do Medio Rural da Xunta, entre outros corpos.
"Peiteouse practicamente toda a zona da vertente galega até termos de fronteira de Portugal, tamén se segue traballando neste momento máis aló da fronteira", coa colaboración da Garda Nacional Republicana (GNR) do país veciño, destacou González.
Así mesmo, buscouse polos municipios zamoranos de Hermisende e Lubián, cun dispositivo "evidentemente terrestre". En canto aos medios aéreos, na mañá deste xoves si puido saír o helicóptero 'Pegasus' da Garda Civil, pero tivo que quedar inmobilizado en Lubián dadas as circunstancias meteorolóxicas.
"INTENSIFICAR" O LABOR ESTE VENRES
O subdelegado ourensán confía en poder "intensificar" máis os traballos este venres, ampliando o radio e, mesmo, desde o aire: "Se a meteoroloxía nos abre algunha ventá na néboa, imos ter aquí o helicóptero".
"Lamentablemente, o esforzo hoxe non deu resultados positivos. Esperemos que mañá podamos ter un resultado positivo e acompáñenos un pouco a meteoroloxía, que cremos que é fundamental", valorou.
Segundo informan a Europa Press fontes da Subdelegación do Goberno, está previsto que as patrullas suspendan até este venres os labores conforme caia a noite e non haxa visibilidade.
A FAMILIA SEGUE O DISPOSITIVO
Até o posto de mando da Gudiña tamén se achegaron este xoves a muller e os pais de Santiago Durán, natural de Sevilla e pai de dous fillos que ía a bordo dun monopraza Thrush 710P con matrícula EC-MXL.
González trasladou aos seus familiares máis próximos "que as forzas e corpos de seguridade do Estado e a Xunta van pór a disposición os medios necesarios para atopalo canto antes".
DATOS SOBRE A DESAPARICIÓN
A avioneta atopábase realizando un voo de traslado desde as 11,35 horas do mércores entre a base de Doade e a de Córdoba, segundo informou a Europa Press a compañía Plysa.
O último contacto coa aeronave tívose ás 12,30 horas. A compañía puxo en coñecemento das autoridades o incidente de forma inmediata e activouse a procura. O avión colabora coa Consellería do Medio Rural na campaña de incendios, pero non se atopaba en tarefas de extinción durante o voo no que desapareceu.
As primeiras hipóteses apuntan ao mal tempo como posible causa do sinistro, xa que a meteoroloxía puido ser o motivo polo que o piloto decidiu regresar á base de Doade cando sobrevoaba Salamanca. Con todo, o subdelegado do Goberno volveu a evitar pronunciarse respecto diso e mostrouse cauto.
"As hipóteses e a investigación lévaa a Policía Xudicial. Loxicamente, trasladouse ao xulgado, é unha cuestión que se determinará no seu momento", comentou.
A principal pista coa que se traballa é a xeolocalización do móbil de Santiago Durán, que o situaba entre os municipios zamoranos de Camarzana de Tera e Río Negro del Puente. Con todo, o perímetro estableceuse entre as provincias de León, Zamora e Ourense, sen descartar o territorio portugués.
MEDIOS DA XUNTA
Ademais, até o posto de mando da Gudiña acudiu o director xeral de Defensa do Monte da Xunta, Manuel Rodríguez, quen destacou a presenza de axentes forestais da Xunta desde terra, con máis dun centenar de vehículos: "Está practicamente toda a quenda de garda de Ourense aquí, e parte de Lugo".
"É moi difícil e hai pouca visibilidade (...) Podes pasar ao lado do avión e non velo", admitiu o director xeral, quen tamén confirmou que, aínda que a empresa Plysa colaboraba coa Xunta na campaña contra incendios, non se atopaba en tarefas de extinción durante o voo no que desapareceu.