A mostra fórmana obras doadas durante 500 anos polas casas reais europeas para "manifestar a súa devoción católica"
SANTIAGO DE COMPOSTELA, 12 Dic. (EUROPA PRESS) -
Os tesouros artísticos do Museo Terra Santa de Xerusalén chegarán en marzo de 2024 a Santiago de Compostela, o único lugar de España no que poderán verse e que forma parte dunha xira de tan só catro países: Portugal, España, Italia e Estados Unidos.
Esta é unha das poucas ocasións nas que o conxunto de obras, doadas polas casas reais europeas para "manifestar a súa devoción católica" durante 500 anos, saen de Xerusalén, onde levan sendo custodiadas durante séculos pola orde franciscana.
Agora, a mostra 'Tesouros reais. Obras mestras do Museo de Terra Santa' pode visitarse na Fundación Calouste Gulbenkian de Lisboa, desde onde chegará á Cidade da Cultura en marzo e onde permanecerá até agosto de 2024.
O conselleiro de Cultura, Educación, FP e Universidades, Román Rodríguez, ratificou este martes o acordo co director do museo lisboeta, António Filipe Pimentel, e o director da oficina de Patrimonio Cultural dá Custodia de Terra Santa, Fr. Stéphane Milóvich.
No acto celebrado na Cidade da Cultura participaron tamén o comisario internacional á fronte do proxecto, Jacques Charles-Gaffiot, e dous dos comisarios locais da mostra: a directora do Museo das Peregrinacións, Esperanza Gigirey Liste, e o ministro provincial da orde dos franciscanos en Santiago, Juan Manuel Buján.
Forman parte da exposición pezas de ourivaría, xoias, baldaquinos, téxtiles litúrxicos, incunables e obxectos de culto como cálices ou crucifixos.
Ademais, á mostra incorporaranse pezas arqueolóxicas, pictóricas e outras obras "excepcionais" de orixe galega "que de cando en cando se expoñen ao público" de institucións como o Museo do compostelán Convento de San Francisco e o Museo das Peregrinacións, do Convento de Santa Clara ou do Museo Massó.
SANTIAGO E XERUSALÉN, CIDADES DE PEREGRINACIÓN
Pola súa banda, Gaffiot definiu a exposición como unha viaxe ao redor de tres eixos: o do tempo, ao volver aos inicios do cristianismo; o xeográfico, ao establecer unha unión entre cidades que son grandes centros de peregrinación; e o dos obxectos preciosos en si mesmos, "obxectos vivos, non só para a contemplación dos visitantes, senón que serven aínda en grandes cerimonias".
Milóvich tamén fixo referencia ao centro de peregrinación que representa Santiago e á súa estreita relación con Xerusalén, "dúas cidades de peregrinación que queren dialogar".
Ademais, reivindicou o carácter unificador da Igrexa, "que sempre quixo ser ponte entre comunidades, sobre todo para comunidades con dificultades para cohabitar, como actualmente", en referencia ao conflito entre Israel e Gaza.
Esta non foi a única mención. O propio conselleiro sinalou que o contexto actual é "diferente" ao que había cando empezaron a traballar nesta exposición, fai máis dun ano. Espera, con todo, que a mostra faga "brotar" nas persoas que a visiten, "a concordia, o respecto e os valores humanístico que deben definirnos como sociedade e que nos permiten vivir en paz".
A Cidade da Cultura adoptará medidas excepcionais de seguridade, cun reforzo da seguridade presencial e con sistemas en vitrinas e similares, igual que se fixo, segundo apuntou a directora do complexo, Ana Isabel Vázquez, cando se produciron as agresións a obras de arte como denuncia ante a situación ambiental.
Para o conselleiro, esta trátase dunha das exposicións máis significativas do ano en Galicia, que permite, ademais, construír un "relato cultural" entre as cidades de peregrinación. "Non se pode entender o que somos hoxe en día sen entender o que significaron as peregrinacións e a cultura cristiá", sinalou.
Así mesmo, destaca que a mostra converterá a Santiago nun "foco de atracción e promoción" entre dous períodos xacobeos, o bienio pasado e o futuro Ano Santo de 2027. "Neste impás debemos apostar por iniciativas culturais para promocionar o Xacobeo, que xera a Galicia riqueza emocional e orgullo, pero tamén riqueza económica", indicou Román Rodríguez, que augura un gran fluxo de visitantes.