A UE pacta novas normas para evitar verteduras de pélets de plástico como o de Galicia en 2024

Archivo - Un voluntario recoge pellets en la playa de Samil, a 10 de enero de 2024, en Vigo, Pontevedra, Galicia (España). Voluntarios se han organizado para limpiar algunas playas de las provincias de A Coruña y Pontevedra a las que ha llegado el vertido
Adrián Irago - Europa Press - Archivo
Publicado: miércoles, 9 abril 2025 12:40

BRUXELAS / SANTIAGO DE COMPOSTELA 9 Abr. (EUROPA PRESS) -

O Consello e o Parlamento Europeo alcanzaron na madrugada deste mércores un acordo sobre as novas normas para previr verteduras de pélets de plástico como o que afectou as costas galegas en xaneiro de 2024, do que España se valeu para forzar a inclusión do sector marítimo no alcance da normativa, algo que non estaba previsto na proposta inicial da Comisión Europea.

Este acordo provisional, que aínda deben referendar os colegisladores, aplicarase a todos os operadores económicos que manipulasen pélets de plástico en cantidades superiores a cinco toneladas na UE, incluídos os transportistas de terceiros países que transporten este material.

O regulamento esixirá tamén aos operadores económicos establecer e implementar un plan de xestión de riscos para cada instalación que manipule pélets de plástico con procedementos para previr, conter e limpar verteduras, tendo en conta a natureza e o tamaño da instalación, así como a escala das súas operacións.

En base ás novas regras, as grandes compañías que manipulen máis de 1.500 toneladas de pélets de plástico ao ano deberán obter un certificado emitido por un terceiro independente.

Polo seu lado, as pequenas empresas que manipulen máis de 1.500 toneladas ao ano beneficiaranse de obrigacións máis sinxelas, como unha certificación única que se realizará cinco anos despois da entrada en vigor, mentres que as compañías que manipulen menos de 1.500 toneladas ao ano e as microempresas só terán que emitir unha declaración de conformidade.

TRANSPORTE MARÍTIMO

Segundo o acordo, os operadores de transporte marítimo deberán garantir que os pélets de plástico transportados por mar teñan embalaxes de boa calidade que sexan o suficientemente resistentes e estean correctamente pechados para soportar as condicións de transporte, ademais de estar acompañados de información clara sobre a carga e solicitudes especiais de estiba.

No caso de que se produzan verteduras, os transportistas tanto da UE como de terceiros países estarán obrigados a informar inmediatamente os servizos de emerxencia, adoptar todas as medidas posibles para minimizar as consecuencias e tomar medidas para previr novos incidentes.

Ademais, para facilitar o cumprimento das normas aplicables ao transporte marítimo, acordouse que a súa aplicación comece tres anos despois da entrada en vigor do regulamento, o que dá un ano máis de marxe en comparación co resto de disposicións, que deberán aplicarse dous anos despois da súa entrada en vigor.

Contador