O xuíz retira o pasaporte ao patrón da 'Vila de Pitanxo'

O patrón do ?Vila de Pitanxo', Juan Padín (i-morado), e o seu sobriño, Eduardo Rial (c-branco), á súa chegada a declarar á Audiencia Nacional.
Jesús Hellín - Europa Press
Publicado: lunes, 6 junio 2022 16:48


Padín asegura que deu a orde para que todos puxésense o traxe de supervivencia

MADRID, 6 Jun. (EUROPA PRESS) -

O xuíz da Audiencia Nacional Ismael Moreno ha acordar retirar o pasaporte ao patrón do 'Villa de Pitanxo', Juan Padín, despois da súa declaración como imputado este luns pola súa presunta responsabilidade no afundimento do pesqueiro galego o pasado 15 de febreiro en augas de Terranova, no que morreron 21 mariñeiros.

O titular do Xulgado Central de Instrución Número 2 tamén impuxo a Padín a obrigación de comparecer cada quince días en sede xudicial.

Desta forma, Moreno accedeu ao solicitado pola Fiscalía, unha petición á que se adheriron as familias dos falecidos, aínda que algunha tamén reclamara arresto domiciliario, segundo as fontes xurídicas consultadas por Europa Press.

Fontes presentes nas declaracións apuntaron que Padín ratificouse na versión ofrecida até agora, isto é, que sobre as 04.00 horas da madrugada o motor do barco parouse, o que dadas as condicións meteorolóxicas existentes nese momento provocou a traxedia.

Ademais, este luns precisou que, chegado o momento, deu a orde de que toda a tripulación puxésese o traxe de supervivencia, subliñando que había traxes para todos.

Samuel Kwesi, outro do tres sobreviventes, en cambio relatou na súa última versión que non houbo orde expresa de que se puxesen os traxes e que lle chamou a atención porque o patrón e o seu sobriño, Eduardo Rial --o outro sobrevivente-- si os levaban.

De acordo coas citadas fontes, Padín expuxo que, aínda que era responsabilidade de cada un porllo, a tripulación estaba en 'shock'.

Pola súa banda, Rial, que acudiu como testemuña, apoiou igualmente a súa versión, coincidente coa do seu tío.

Kwesi confirmou así mesmo a súa, segundo a cal o motor non se parou, senón que as maquinillas que recollen o aparello deixaron de funcionar ben, tensando pero non recollendo e provocando a escora.

Por iso, gritáronlle ao capitán que soltase os aparellos, pero este negouse. Despois, co buque moi ladeado, parouse o motor e incrementouse a escora de babor, narrou Kwesi en sede policial.

Esta versión de Kwesi correxiu a súa primeira declaración, coa que describiu que ao pararse o motor o barco quedou a mercé das ondas, o que, unido ao peso do aparello, fixo que entrase moita auga e se escorara cara a babor. Entón ouviu ao capitán ordenar que subisen á ponte, o que fixo sen o traxe de supervivencia por non darlle tempo.