O Concello de Vigo acusa ao PP de "castigar á cidade sen AVE" e insiste en que "pida perdón"
SANTIAGO DE COMPOSTELA / VIGO, 6 Nov. (EUROPA PRESS) -
A Xunta impulsará un acto que reunirá a institucións públicas e representantes do tecido económico e social para armar unha "fronte común" e reivindicar ante o Goberno central a conexión ferroviaria de alta velocidade entre Galicia e Portugal, concretamente o Saída Sur de Vigo e outras infraestruturas "pendentes".
Así o anunciou o conselleiro de Presidencia, Xusticia e Deportes, Diego Calvo, no Parlamento galego para responder a unha pregunta oral do deputado do PP Julio García Comesaña, quen denunciou os "incumprimentos" do Executivo de Pedro Sánchez con estas conexións e a súa decisión de priorizar a liña Lisboa-Madrid para 2030 no cume de Faro de hai dúas semanas.
Neste contexto, Calvo confirmou que a Xunta promoverá esa fronte común de ambos os lados da fronteira, en liñas similares ao que xa se fixo o pasado xullo en Valença do Minho, coa firma dun manifesto sobre este asunto. Para iso, tanto el como a conselleira de Vivenda e Planificación de Infraestruturas, María Martínez Allegue, enviaron ao Concello de Vigo unha carta para que se some ao acto.
O titular de Presidencia, que ten competencias en mobilidade, insistiu en que estas conexións son "de xustiza" dados os "vínculos" xeográficos e culturais entre Galicia e o país veciño.
Con todo, lamentou que o Goberno de España demostrase unha "falta de interese" por axilizar os trámites e dotar de orzamento a esta infraestrutura, mentres que o de Portugal "apostou desde o principio" por ela e "está a cumprir" para chegar con esta liña a Valença para o ano 2030.
No último cume ibérico de Faro, relatou o conselleiro, o Goberno luso dixo que era "prioritaria" a conexión a través de Vigo, pero o español "fixo o de sempre": "Incumprir sistematicamente compromisos, alargar prazos, incluír partidas pírricas (...) e dar a calada por resposta".
Así mesmo, "nada se sabe" do treito entre O Porriño (Pontevedra) e a fronteira, nin tampouco da nova ponte internacional sobre o Miño.
CORREDOR ATLÁNTICO
Por outra banda, Diego Calvo afeou que o Ministerio de Transportes e Mobilidade Sustentable vaia a investir máis de 7.000 millóns no Corredor Mediterráneo, mentres a Xunta segue sen coñecer a planificación "real e detallada" do Corredor Atlántico.
Respecto diso, sinalou que só se teñen identificados 900 millóns de euros investidos por Adif e que, ademais, os 4.700 millóns propostos polo Goberno central para esta infraestrutura estarían moi lonxe dos case 8.000 millóns dos cálculos realizados por Galicia, Asturias e Castela e León.
Durante o pleno, o deputado do PP Julio García Comesaña denunciou "a papeleta" do Concello de Vigo e o seu alcalde, Abel Caballero, porque "ou ben non sabía desta intención" do Goberno central de priorizar a conexión Madrid-Lisboa e "non ten ningún peso político"; ou ben "o sabía e non dixo nada para facerse o ofendidito".
RESPOSTA DO CONCELLO
A resposta do goberno vigués á carta de Calvo e Martínez Allegue non se fixo esperar. Noutra misiva asinada pola primeira tenente de alcalde, Carmela Silva, o goberno local apuntou ao "nerviosismo" que mostran, ao seu xuízo, os conselleiros ante a celebración este xoves dun pleno extraordinario na cidade olívica pola alta velocidade ao Porto.
"Teño que manifestar a miña sorpresa ante a desvergoña de escoitar que os que castigaron a esta cidade sen AVE, vostedes, tenten agora esconder a súa responsabilidade", engade Silva, asegurando que o PP "deixou a Vigo fóra da alta velocidade", dando prioridade a outras urbes galegas.
A carta indica que a AVE a Vigo avanzou cos gobernos de José Luís Rodríguez Zapatero e de Pedro Sánchez. "A gran prioridade para esta cidade é o tren de alta velocidade Vigo-Ourense-Madrid directo por Cerdedo, unha demanda que non só nunca lle escoitamos ao PP, senón que vostedes pararon deliberadamente", subliña a misiva.
"Parecen ignorar que o acordo do Saída Sur ferroviaria foi posible porque o actual alcalde de Vigo foi quen de paralizar un proxecto defendido polo PP, de entrar en superficie, conseguindo que entrase en túnel desde Redondela", insiste Carmela Silva.
Tamén lembra que o tren Vigo-O Porto foi acordado xa en 2020 polos gobernos de Portugal e España e referendado en 2022. "En ambos os cumes estaba presente Abel Caballero. Non se se é que teñen mala memoria ou é unha oposición política antiVigo, á que, por certo, téñennos afeitos", destaca.
Carmela Silva destacou que Caballero está a falar co Executivo central destas cuestións, "irrenunciables" para o goberno local. "Xa manifestamos de forma reiterada que esiximos a finalización do Saída Sur no ano 2030 e que é irrenunciable Vigo-Ourense-Madrid por Cerdedo. Mentres, vostedes calados, como sempre que se trata de defender a esta cidade", di.
"En calquera caso, se asumen as nosas prioridades e piden perdón á cidadanía, aínda que sexa con 25 anos de atraso, estaremos dispostos a falar de todas estas cuestións", sentenza.
Todo iso no marco de que este xoves se celebrará ás 09.00 horas en Vigo un pleno extraordinario para reclamar aos gobernos español e portugués que a conexión co Porto fágase en 2030.
APELA Á OPOSICIÓN
No entanto, no texto presentado polos socialistas, esíxese ao PP e ao BNG que "pidan perdón" pola súa "neglixencia" e a súa "posición intolerable", que relegou a Vigo a ser "a única gran cidade de España sen tren de alta velocidade".
Ante esto, tanto os 'populares' como os nacionalistas da cidade criticaron que Caballero use o pleno como "desquite político" e pediron "unidade" para sacar adiante un acordo que inclúa o voto favorable de toda a corporación.