Ambulancia del 061
061-GALICIA
Actualizado: jueves, 2 febrero 2017 19:04

   SANTIAGO DE COMPOSTELA, 2 Feb. (EUROPA PRESS) -

   O presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, trasladou a disposición do seu Goberno de colaborar, coa documentación ou o que sexa necesario, na investigación aberta ante as sospeitas de que puido haber prevaricación nun concurso de ambulancias da Fundación Urxencias Sanitarias de Galicia-061, á vez que avalou a decisión de manter nas súas funcións ao técnico investigado.

   Pola súa banda, todos os grupos da oposición --En Marea, PSdeG e BNG-- pediron explicacións ao Goberno galego sobre a investigación que leva o Xulgado de Instrución número 2 de Santiago de Compostela e no que se investigan prevaricación, información privilexiada e tráfico de influencias na adxudicación do concurso que levou a cabo por un montante de 121,6 millóns de euros.

   O xulgado compostelán, do que é titular Margarita Guillén, abriu a causa, da que xa se levantou o segredo de sumario, por mor da denuncia de supostas irregularidades que formalizou José Domingo Rodríguez, un empresario lucense excluído do concurso. Fíxoo a instancias da Fiscalía, que recomendou en outubro de 2015 a admisión a trámite da denuncia nun escrito asinado por Álvaro García Ortiz.

   Os feitos arrincan o 26 de novembro de 2014, cando a Fundación 061 publicou no Diario Oficial de Galicia (DOG) os pregos de condicións relativos á licitación pública, por procedemento aberto, para a contratación do servizo de transporte sanitario urxente terrestre.

   A prestación do servizo e a presentación de ofertas dividiuse en 14 lotes (por áreas de transporte), e o 061 fixou un prazo de 15 días naturais para a presentación das ofertas. Finalmente, a parte denunciante subliña que o concurso foi adxudicado a empresas que traballaban coa carrocera ourensá Rodríguez López --un 95,5 por cento--, e os portuguesa Autos Ribeiro --o resto--, entre elas, Ambuibérica.

   A investigación tenta determinar se, como conclúe a Policía Xudicial, a Administración puido usar para o concurso pregos de condicións facilitados antes á carta pola carrocera ourensá "en conivencia" coa lusa, o que permitiría ás firmas que traballaron con ela dotarse de ambulancias coas características esixidas en tempo marca.

   O empresario lucense denunciante achegou documentación, incorporada á causa, segundo a cal o adxudicatario que quedou co lote da Mariña Lucense, Ambulancias Burela, dispuña de ambulancias matriculadas e rotuladas meses antes de que se resolvese a adxudicación, o que apoia as sospeitas da Policía de que houbo aspirantes que puideron ter unha posición de dominio sobre o resto.

MATRÍCULA E RÓTULOS MESES ANTES DA ADXUDICACIÓN

   Segundo o procedemento convocado pola Administración, o obxecto da licitación esixía que o adxudicatario tivese, para a prestación do servizo, ambulancias asistenciais de soporte vital avanzado (AA-SVA), ambulancias asistenciais de soporte básico (AA-SVB) e ambulancias non asistenciais (ANA-AC).

   Na documentación xudicial incorporada na causa, da que se fai eco o escrito fiscal, o denunciante sostén que as características técnicas que a Xunta esixe a este tipo de ambulancias eran "distinta" das que se demandaban nas demais comunidades.

   Este feito en si mesmo determinaría que non existisen no mercado español vehículos con esas características, o que esixía "comprar vehículos e carrozarlos ad hoc". Para iso, segundo o informe presentado polo denunciante, "necesitaríanse polo menos 45 días como media".

   Ante as dúbidas sobre o lote que lle afectaba, o denunciante contratou os servizos dunha axencia de detectives que constata nun informe, tamén achegado á causa, que o día 27 de xaneiro de 2015 Ambulancias Burela dispuña de dous vehículos matriculados (0192 JBM e 0261 JBM), que formaban parte da súa oferta e que xa dispuñan, ademais, do "rótulo da Xunta, Consellería de Sanidade".

   Ambos os vehículos estarían, deste xeito, matriculados e rotulados case medio ano antes de que a Administración resolvese a adxudicación dun dos lotes a Ambulancias Burela, no verán de 2015. De feito, o mesmo informe apunta que os dous vehículos foron matriculados o 3 de decembro de 2014, só unha semana despois da publicación dos pregos no DOG.

   Igualmente, na denuncia, que reproduce o escrito fiscal, advírtese que na avaliación dos vehículos que se fixo en xuño de 2015, antes da resolución definitiva do concurso e da que se encargou o técnico do 061 investigado, nin sequera revisáronse todas as ambulancias.

PREGOS FACILITADOS POR UN CARROCERO?

   Na documentación achegada figuran varios correos electrónicos, entre eles un email que supostamente (segundo a denuncia) remitiu o 23 de abril de 2014 o técnico investigado a unha carrocera madrileña acompañado os esbozos das ambulancias que serían esixidos no prego.

   O asunto que encabezaba devandito email era 'Planos tipo 'B' 061 Galicia'. Nos citados planos --de acordo coa denuncia-- aparece o anagrama da carrocera Rodríguez López, S.L.

   O escrito da Fiscalía subliña que devanditos planos, co anagrama da carrocera ourensá e que "á forza son anteriores ao 23 de abril de 2014", son "substancialmente idénticos aos que posteriormente se reflicten nos pregos" do concurso. O denunciante achegou informes de dous enxeñeiros técnicos industriais que así o acreditan.

   Diso, o fiscal interpreta que a Administración podería usar os pregos facilitados por un carrocero e que, antes da publicación dos pregos ou polo menos seis días despois da súa publicación, un licitador xa había carrozado os vehículos de acordo "escrupulosamente" coas características esixidas.

DECLARACIÓN DE TESTEMUÑAS

   Nos informes presentados pola Policía Xudicial por mor das pescudas realizadas no caso chégase á mesma conclusión e apúntase que outros aspirantes interesados que traballaban cos seus propios carroceros desistiron de participar, ante a imposibilidade de dotarse de vehículos coas características adecuadas no prazo previsto.

   Ante esta situación, conclúen instando a declaración das firmas prexudicadas en calidade de testemuñas e dos carroceros como investigados. Fontes xurídicas ratificaron a Europa Press que o Xulgado, polo momento, autorizou a declaración das testemuñas propostas pola Policía Xudicial.

   Tamén se autorizou solicitar dos 061 datos das persoas de contacto cos adxudicatarios para que acheguen a documentación relativa a fichas técnicas e permisos de circulación das ambulancias tipo B titulares e substitutas que prestan ou prestaron os servizos ligados ao contrato investigado.

PETICIÓN DE REUNIÓN CO DIRECTOR DO 061

   No transcurso do proceso administrativo houbo varios recursos, entre eles de Ferrovial, e tamén do denunciante, cuxa avogada, Delfa Losa, rexistrou o 26 de xuño de 2015 un escrito na Fundación 061 dirixido ao seu director, José Antonio Igrexas, no que lle pedía audiencia para previrlle das supostas irregularidades do concurso que poderían constituír "feitos tipificados no Código Penal".

   Tres días antes, segundo consta no escrito, a letrada pediu a reunión por vía telefónica e foille denegada "ata despois da adxudicación do concurso". A reunión nunca se produciu e o denunciante acudiu á Fiscalía activando a causa que se instrúe na actualidade.

Más noticias

Leer más acerca de: