Ainia aplica la neurociència per a mesurar l'impacte emocional dels productes cosmètics

Ainia
AINIA

   VALÈNCIA, 30 Sep. (EUROPA PRESS) -

   El centre tecnològic Ainia aplica tècniques de neurociència per a mesurar l'impacte emocional dels productes cosmètics, segons ha informat l'entitat en un comunicat.

   En concret, el projecte COSMEFEEL, cofinançat pels fons FEDER i l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (Ivace), ha permès a Ainia desenvolupar metodologies avançades per a estudiar les reaccions fisiològiques i emocionals dels consumidors durant l'aplicació de productes cosmètics.

    Estes innovacions permeten obtenir dades objectives i precisos, superant les limitacions de les tècniques tradicionals com a enquestes o entrevistes, "que solen estar influenciades per biaixos conscients", han indicat les mateixes fonts.

   Entre les tècniques més destacades implementades es troba l'electroencefalografia (EEG), utilitzada per a mesurar l'activitat elèctrica del cervell mentre els consumidors interactuen amb els productes. Esta tècnica ha demostrat ser "eficaç" per a captar les reaccions emocionals inconscients dels usuaris enfront de fragàncies, cremes i locions corporals, sense induir respostes conscients com ocorre en els tests tradicionals, han afegit.

   També s'ha engegat la lectura de l'expressió facial, que permet predir emocions bàsiques com a alegria, tristesa o sorpresa, a través de l'anàlisi de les expressions facials durant l'ús de cosmètics.

    La resposta galvànica de la pell (GSR), que avalua la intensitat emocional mitjançant la conductivitat de la pell, i l'eye-tracking, utilitzat per a estudiar l'atenció visual cap a envasos cosmètics, han sigut unes altres de les tècniques "clau" desenvolupades.

    Durant el projecte es van realitzar tres casos pràctics, en els quals van participar les empreses Consum i Vicorva, per a validar estes metodologies en tres tipus de productes cosmètics: fragàncies, locions corporals i cremes facials.

    Segons Patricia Ruiz, del departament tècnic de Vicorva: "Busquem aliats estratègics que ens ajuden a innovar i millorar els nostres processos. La col·laboració amb Ainia ha sigut clau per a aconseguir-ho. Al llarg del projecte hem treballat amb un equip professional i compromès que ens ha aportat una visió renovada per a enfrontar els reptes del nostre sector, mitjançant un enfocament emergent, que ens permet comprendre com el sistema nerviós interactua amb la pell. Els resultats obtinguts ens obrin noves oportunitats de creixement i desenvolupament en l'àmbit de la neurociència aplicada a productes cosmètics".

   Per la seua banda, Amparo Benaches, tècnic de qualitat de producte en Consum, ha destacat: "Apostem per la innovació a través de la col·laboració amb un laboratori de referència com és Ainia amb l'objectiu de conèixer les experiències del consumidor i poder adaptar-nos a les seues necessitats. La neurociència aplicada al sector cosmètic ens permet millorar la comprensió de l'experiència d'ús dels nostres productes per part dels clients i, així, poder adaptar-nos i anticipar-nos a les seues necessitats", ha destacat.

   Estos avanços oferixen a les empreses la possibilitat de realitzar estudis amb un enfocament integrat que permet vincular les experiències sensorials i emocionals dels consumidors amb la formulació, el packaging, la comunicació i la marca dels productes.

    Esta combinació de tècniques neurocientífiques amb les investigacions tradicionals permet a les empreses desenvolupar productes cosmètics que, a més de complir amb les seues funcions, aconseguisquen connectar emocionalment amb el consumidor "d'una manera més efectiva", han subratllat des d'Ainia.

Contador

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià