ALACANT, 10 Abr. (EUROPA PRESS) -
La naviliera Baleària, amb seu a Dénia, ha anunciat que començarà a operar la ruta Tarifa-Tànger Ville en la segona setmana de maig. La companyia, que posarà a la venda els bitllets la setmana que ve, farà inicialment quatre servicis diaris des de cada port, que s'incrementaran de forma progressiva amb l'avanç de la temporada estival, amb eixides des de primera hora del matí i fins a la nit.
L'empresa ha recordat en un comunicat que va resultar adjudicatària el desembre passat d'esta nova ruta, que expandix la seua presència en l'estret de Gibraltar i suposa la seua quarta línia entre Espanya i el Marroc.
Baleària operarà esta travessia d'una hora amb vaixells d'alta velocitat, que han sigut renovats integralment "per a oferir un major confort als passatgers". Entre els servicis que s'oferixen a bord, hi ha un bar-cafeteria, una zona infantil, acomodació per a mascotes i una tenda de regals, entre altres.
La companyia també prepararà paquets d'excursions d'un o dos dies a Tànger, en les quals els passatgers podran descobrir el patrimoni cultural, històric i gastronòmic de la ciutat, acompanyats per un guia local.
"PRIMER CORREDOR VERD ENTRE ESPANYA I EL MARROC"
Per a esta nova ruta, Baleària construirà dues 'fast' ferris cent per cent elèctrics, de zero emissions, i que la convertiran en el "primer corredor verd entre Espanya i el Marroc". Estos dos catamarans bessons es confeccionaran en Drassanes Armon de Gijón i es preveu que estiguen operatius el 2027.
Segons l'empresa, cada vaixell tindrà una potència elèctrica de 16 megavats (MW) per quatre propulsors elèctrics alimentats per bateries, la capacitat de les quals d'11.500 quilowatts per hora (kWh) "permetran realitzar tota la travessia, 18 milles, amb propulsió elèctrica i sense emissions". A més, comptaran amb quatre generadors de suport de combustió dièsel, amb 11.200 quilowatts (kW) para possibles contingències.
La recarrega completa de les bateries dels 'fast' ferris haurà de realitzar-se durant l'escala d'una hora en cadascun dels ports. Per a això, s'instal·laran en tots dos ports unes bateries de huit megavats per hora (MWh) bruts, que se sumaran al subministrament elèctric en terra. Esta càrrega es farà mitjançant "dos innovadors braços robòtics autònoms", que la traslladaran al vaixell a través de la connexió OPS.
El director general de Baleària, Georges Bassoul, ha celebrat l'inici d'esta nova activitat comercial, que afronta amb "la màxima il·lusió i ambició de començar a oferir la qualitat, fiabilitat i confort als passatgers".