COMISIÓN EUROPEA - Archivo
MADRID, 17 Abr. (EUROPA PRESS) -
La presidenta del Banc Europeu d'Inversions (BEI), Nadia Calviño, viatjarà la setmana vinent a Washington (EUA) per a participar en les reunions de primavera del Fons Monetari Internacional (FMI) i el Banc Mundial.
Així, Calviño liderarà una delegació del BEI, on també estaran presents els vicepresidents Ambroise Fayolle i Thomas Östros, per a mantenir reunions amb socis "clau en matèria de desenvolupament i finances internacionals", segons han detallat en un comunicat.
La presidenta ha incidit que, en este període "marcat per l'extrema volatilitat", és important tenir com a prioritats "la pau, la prosperitat i la col·laboració".
"Això significa suport al sistema multilateral, cooperació internacional i associacions sòlides a tot el món basades en el respecte mutu que conduïsquen a resultats beneficiosos per a tots", ha afegit.
Per tant, afronta estes reunions com una oportunitat "única" per a fer balanç amb els seus socis, coordinar accions i treballar per un món "més pacífic, pròsper i sostenible".
Durant les reunions de primavera, els debats se centraran en la creació d'associacions sòlides i la intensificació de la cooperació dins de la família dels bancs multilaterals de desenvolupament.
En paral·lel a les reunions de primavera, s'espera que el BEI ferm acords amb socis com el Banc Europeu de Reconstrucció i Desenvolupament (BERD) i el Grup Banc Mundial.
El Grup també anunciarà noves inversions amb socis del sector privat per a la innovació climàtica en els països en desenvolupament, així com finançament per a la seguretat energètica.
Així mateix, la presidenta del BEI participarà en les sessions plenàries del Comitè Financer Monetari Internacional i es reunirà amb altres responsables de bancs multilaterals de desenvolupament del món.
També participarà en la VII Taula Redona Ministerial sobre Ucraïna en el Banc Mundial, a més d'informar als socis de la contribució del Grup BEI.
Com a part de la resposta de la UE, el BEI ha desemborsat 2.200 milions d'euros des de la invasió russa i, a més, ha signat amb la Comissió Europea un acord de garantia per valor de 2.000 milions d'euros per a noves iniciatives de finançament en el marc del Mecanisme per a Ucraïna de la UE.
A principis d'este mes, el BEI va signar tres nous acords per a proporcionar al país 300 milions d'euros destinats a restablir i reparar serveis i infraestructures municipals essencials.
Calviño també estarà present en una sèrie d'actes i debats sobre polítiques públiques que se celebraran entre els pròxims 22 i el 23 d'abril.