El Carolinas Mercat Fest oferix el 5 d'abril sabor, compres, música i activitats

La sisena edició del Mercat Fest torna el 5 d'abril al Mercat de Carolinas amb una cita plena de sabor, compres, música i activitats
AYUNTAMIENTO ALICANTE
Publicado: viernes, 28 marzo 2025 12:55

   ALACANT, 28 Mar. (EUROPA PRESS) -

   Alacant es prepara per a acollir el 'Carolinas Mercat Fest' amb una jornada festiva que tindrà lloc el pròxim 5 d'abril, organitzada per l'Ajuntament d'Alacant i l'associació de Comerciants dels Mercats, i que acollirà activitats, concerts i 'showcooking'.

   Este divendres, la regidora de Mercats, Lidia López, juntament amb el president de l'associació de Comerciants dels Mercats municipals, Paco Alemañ, han presentat l'esdeveniment que tindrà lloc dissabte que ve en el Mercat de Carolinas, juntament amb els comerciants, segons ha informat el consistori en un comunicat.

   L'edil Lidia López ha convidat a participar i ha explicat que "s'han preparat moltes activitats en la jornada de dinamització comercial" d'esta sisena edició. "És un dia per a gaudir-ho, acostar els nostres mercats al barri, omplir-los de vida i ajudar així a tenir un comerç més dinàmic i modern. Carolinas té un comerç molt implicat i hi haurà molts productes de proximitat que es podran degustar i regals", ha destacat.

   L'Ajuntament ha ressaltat que el Mercat Fest "s'ha anat guanyant l'afecte dels alacantins i visitants" des d'aquella primera jornada, que es va realitzar l'any 2022 en el Mercat de Benalúa, i és un format que no només dinamitza i dona a conèixer els establiments locals dels mercats tradicionals, sinó que també fomenta la participació dels veïns del barri i "fa ciutat".

   Paco Alemañ ha assenyalat que per als comerciants Mercat Fest és "un repte ja que Carolinas té totes les parades plenes i és molt especial perquè està molt connectat amb la seua gent". "Volem seguir retornant al barri tant que ens ha donat sempre, i animem a venir a passar-ho bé en una jornada festiva i a comprar productes de proximitat que són bons per als clients i la salut", ha agregat.

ACTIVITATS, CONCERTS I 'SHOWCOOKING'

   La nova jornada del Carolinas Mercat Fest, com en anteriors edicions, contempla una programació pensada per a tota la família, que s'iniciarà a les 10 del matí amb un 'showcooking' d'Alacant Gastronòmica Solidària. Posteriorment hi haurà tallers, pintacaras, activitats i manualitats per als més xicotets. En la paraeta de Facpyme es podran aconseguir regals i sorteigs.

   Les persones podran acudir a viure esta experiència dissabte que ve i degustar els aliments de quilòmetre zero que els comerciants trauran dels seus llocs perquè es puguen provar, i donar a conèixer els productes que es venen en el mercat frescos i de qualitat, com les fruites, embotits, verdures de proximitat.

   A més, hi haurà una variada proposta gastronòmica i aliments que proveeixen des dels mercats al sector de l'hostaleria. Enguany els mercats cobren major protagonisme perquè Alacant és la Capital Espanyola de la Gastronomia. Així mateix, s'han preparat diversos sorteigs per a oferir durant tot el matí, l'esdeveniment comptarà amb animació i malabaristes, que estaran per tot el mercat.

   El festival, com ja és tradicional, comptarà amb música en directe i en esta edició la banda Almaens de jazz delectarà durant tot el matí als visitants i alacantins de la millor música. I també està previst que durant el dia l'Esquadró Fénix caracteritzat de Star Wars recórrega els llocs i anime des de fora a accedir al mercat.

   L'entrada és lliure per a accedir i participar en totes les activitats programades i esta iniciativa ha sigut organitzada per la Regidoria de Comerç, Mercats, Hostaleria i Consum de l'Ajuntament d'Alacant i l'associació de Comerciants dels Mercats municipals, juntament amb la col·laboració de Facpyme.

   La regidora Lidia López ha ressaltat en la presentació que "l'èxit d'estes iniciatives és poder gaudir d'un esdeveniment lúdic que naix per a recolzar al petit comerç, connectar-ho amb la ciutat i revitalitzar els mercats, que són un dels motors econòmics de la nostra ciutat, i és molt important seguir conscienciant del fonamental que és comprar en els establiments propers de barri".

   La regidora de Mercats ha destacat que "una dels senyals d'identitat de les ciutats són els seus mercats municipals, i és important donar a conèixer els productes de qualitat que tenim en ells per a posar-los en valor. Amb estes jornades festives aconseguim conjugar a la perfecció entreteniment, oci i compres en els comerços de proximitat perquè la gent gaudisca d'un dia festiu i puga proveir la seua cistella".

   Per la seua banda el president de l'associació de Comerciants dels Mercats s'ha mostrat molt orgullós de l'èxit que tenen els Mercat Fest i ha assenyalat que "és un festival cultural i gastronòmic que hem aconseguit consolidar en els nostres mercats, al que acudixen moltíssimes persones i sempre és un èxit. Per a nosaltres és una celebració important que compartim amb tots els clients i donem a conèixer els nostres productes".

Contador

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià