OVIEDO, 31 Mar. (EUROPA PRESS) -
Cinc persones han mort i altres quatre han resultat ferides de consideració en l'accident laboral registrat en una mina de Cerredo, Degaña, segons informació arreplegada per Europa Press de fonts del Servici d'Emergències de Principat d'Astúries, de Delegació del Govern i de la Guàrdia Civil. Ja no hi ha persones desaparegudes.
Dos dels ferits han sigut traslladats fins a Ponferrada, amb cremades. Un altre ferit ha sigut traslladat en l'ambulància de suport vital bàsic a l'Hospital Carmen i Severo Ochoa de Cangas del Narcea, amb un colp en el cap. El SAMU manté mobilitzats en el lloc l'equip d'Atenció Primària de Degaña, dos UVI-mòbil amb el seu corresponent equip sanitari, una ambulància convencional i dues de transport de col·lectius.
Finalment, un altre ferit que estava desaparegut ha sigut localitzat i també ha sigut traslladat en helicòpter a un centre hospitalari, segons les fonts consultades.
A més s'han activat al Grup de Rescat amb l'helicòpter medicalitzat del SEPA i també els altres dos helicòpters multifunció de l'organisme autònom, un per a traslladar a la Brigada de Salvament Miner des del pou Fondón i l'altre per a traslladar al lloc personal d'intervenció, entre altres, la Unitat Canina.
El Centre Coordinació d'Emergències de l'112-Astúries va rebre l'avís a les 09.32 hores. En la telefoanda indicaven que hi havia una incidència en la mina. Posteriorment van afegir que s'havia produït un problema amb una màquina i hi havia persones ferides.
La Sala 112 del SEPA, a més dels tres helicòpters, Grup de Rescat i Unitat Canina ha activat a Bombers del SEPA dels parcs de Cangas del Narcea i Ibias, Cap de Zona, Vehicle de Suport Logístic i Lloc de Comandament Avançat.
Fins al lloc s'han desplaçat tant servicis sanitaris, bombers i Brigada Central de Salvament Miner, com a efectius de la Guàrdia Civil de Degaña, Cangas de Narcea, així com de Policia Judicial de Pravia.
El Conseller de Mobilitat, Cooperació Local i Gestió d'Emergències, Alejandro Jesús Calvo, va declarar a les 11.50 hores, l'activació del Pla Territorial del Principat d'Astúries, (Platerpa).