La cobertura de la dana d'À Punt dispara les seues dades d'audiència i trenca rècords d'audiència i quota

Informació d'À Punt en directe
À PUNT
Publicado: martes, 19 noviembre 2024 15:35

   El consum de televisió a la Comunitat va créixer un 16% la setmana de la tragèdia respecte al període anterior del mes d'octubre

   VALÈNCIA, 19 Nov. (EUROPA PRESS) -

   La cobertura de la dana i els seus efectes que À Punt està realitzant ha portat a la radiotelevisió pública valenciana a superar tots els seus rècords, tant d'audiència com de quota de pantalla.

    Segons dades de l'empresa de mesurament d'audiències Kantar facilitats a Europa Press, els habitants de la Comunitat Valenciana connecten de forma majoritària amb este mitjà públic per a informar-se de tot el relatiu a la catàstrofe. Així, un total de 2.610.000 valencians han connectat amb À Punt per a seguir l'actualitat de la dana entre el 29 d'octubre i el 15 de novembre.

    El mateix dia de la dana, el fatídic 29 d'octubre, À Punt va registrar rècord històric en aconseguir un 12,5% de share (l'anterior era un 8,2% durant el 19 de març, dia de San José, del 2022). En la mateixa jornada, 1.152.000 espectadors van veure la cobertura que va dur a terme el canal públic, xifra que també és rècord.

    A més, aquell dimarts, l'informatiu NTC Nit es va col·locar com l'emissió més vista d'À Punt en tota la seua història, amb una quota del 22%, amb pics d'audiència que van arribar fins al 27,3% (a les 21.30 hores) i un total de 768.000 espectadors que van connectar al llarg de l'espai.

    La televisió valenciana va liderar igualment la franja a la nit --entre les 20.30 i les 24 hores-- amb un 21% de quota. Altres nombres destacables són les 346.000 persones que van seguir la informació meteorològica en Oratge 2 i les 452.000 que estaven atentes a les evolucions de la donava per la radiotelevisió pública valenciana amb l''Especial Informatiu Emergència Extrema'.

PRIMERA OPCIÓ

   L'endemà del temporal, el 30 d'octubre, amb un 14% de quota diària, À Punt va superar a totes les generalistes i va repetir rècord històric per segon dia consecutiu. Un total d'1.131.000 espectadors únics van veure À Punt, que va ser la primera opció per als espectadors de la Comunitat entre les 7.15 i les 15 hores, liderant la franja al matí amb un 25,2% de quota de pantalla. Això significa que es va situar per sobre de totes les cadenes generalistes i temàtiques.

    Este mateix dimecres 30 d'octubre, l'informatiu NTC Migdia va obtenir un 23,1% de share amb una audiència acumulada de 435.000 persones i va anar el programa de més audiència de tota la jornada en esta autonomia, per davant de nou de les cadenes generalistes.

    Pel que fa a l'informatiu de la nit, la seua audiència va aconseguir els 463.000 espectadors i un 11% de share de les 21.00 a les 21.21 h. A continuació, la roda de premsa del president de la Generalitat, Carlos Mazón, la delegada del Govern, Pilar Bernabé, i el cap de Bombers de València, José Miguel Basset, va congregar a 298.000 persones d'audiència acumulada (13,9%).

    El seguiment d'À Punt ha continuat en dies posteriors. El dijous 31 d'octubre, va anotar un 9,6% de quota diària per davant, per exemple, de la Sexta, Tele 5 i Cuatro i només per darrere d'Antena 3 (14,1%) i La 1 (12,5%). Este dia, el magazine 'Bon dia Comunitat Valenciana' va aconseguir un 16,1% d'audiència i 255.000 espectadors únics.

    Seguidament, l'espai informatiu 'La Via Verda' va aconseguir un 16% i 261.000 espectadors, mentre que l'informatiu de migdia va fer un 20,6% de share amb 354.000 espectadors únics. Ja a la vesprada, d'acord a la informació de Kantar, el programa magazine 'En directe' va ser vist per 390.000 persones amb un 7,1% de share i l'informatiu de la nit va superar els dos dígits (10,8%) amb 401.000 persones.

    En la mateixa línia, el divendres 1 de novembre, À Punt es va situar com a segona elecció amb el 12,6% de share per darrere de la 1 (14,4%). Este dia, l'informatiu 'Els NTC del Matí' es va disparar fins al 17% amb 196.000 persones i el 'Bon Dia Comunitat Valenciana', fins al 23,9% amb 428.000 persones.

   Els mesuraments de Kantar revelen una dada significativa: tot el consum de televisió a la Comunitat Valenciana va créixer un 16% la setmana de la dana respecte a les setmanes anteriors del mes d'octubre.

    En concret, es va passar de registrar una mitjana de 175 a 203 minuts, encara que la xifra va pujar més entre el grup de persones més majors, que van dedicar 365 minuts en el dia a veure la televisió. A més, el màxim de consum de televisió es registra el diumenge 3 de novembre, quan els valencians van invertir 232 minuts davant de la petita pantalla.

    Des que la dana va assolar gran part de la província de Valencia, À Punt --que va ser designat per l'administració autonòmica canal d'informació oficial de la Generalitat Valenciana junt amb el servici 112-- ha bolcat els seus mitjans en la cobertura informativa.

TOTS ELS PROFESSIONALS I VOLUNTARIS

   Segons les dades de la pròpia cadena referits a l'interval del dimarts 30 d'octubre al diumenge 17 de novembre, l'operatiu inclou a tots els professionals de l'entitat el servici d'Informatius (excepte als afectats directes per la dana) i a les productores de televisió i radie que es posen al servici de la direcció de programes per a realitzar les cobertures.

    Este esforç fa possible una programació diària en directe ininterrompuda amb personal sense horaris i molts professionals de libranza o vacances oferint-se per a contribuir en la labor informativa.

    Molt rellevant va ser el paper de la ràdio durant la nit de la riuada, amb pobles incomunicats i sense llum en els quals este mitjà es va convertir en l'únic canal d'informació per a escoltar les indicacions de les autoritats i disposar d'informació del que estava ocorrent. També la ràdio va ser el mitjà mitjançant el qual la ciutadania va expressar els seus testimoni i vivències durant i després la tragèdia.

   En estos vint dies, s'ha arribat a les 236,5 hores de televisió, entre programes i informatius o, la qual cosa és el mateix, tres setmanes de 16 hores diàries ininterrompudes en directe dedicades a informació sobre la dana. I en la ràdio, fins a diumenge passat, s'han emès 237 hores de radi, equivalents a tres setmanes de 16 a 18 hores diàries ininterrompudes en directe.

Contador

Leer más acerca de:

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià