El comerç local valencià confia en les rebaixes per a remuntar la caiguda de fins al 80% de vendes causada per la dana

Archivo - Arxiu - Imatge d'arxiu d'una tenda amb rebaixes
EUROPA PRESS - Archivo
Publicado: martes, 7 enero 2025 17:07

   Confecomerç explica que la campanya de Nadal ha sigut "molt desigual" i amb un balanç final "moderadament tebi"

   VALÈNCIA, 7 Ene. (EUROPA PRESS) -

   El comerç local valencià ha viscut un final d'any "complicat", fonamentalment per l'impacte de la dana, que va afectar a un 40 per cent de consumidors de la província de Valencia i que va provocar una disminució de vendes de fins al 80%. Les xifres de Nadal, "malgrat no aconseguir els nivells esperats, han superat el volum de vendes dels mesos d'octubre i novembre".

    Enfront d'això, el xicotet comerç té "les expectatives posades en la campanya de rebaixes, que representa un incentiu per al sector i que suposa un estalvi per a les famílies", ha explicat la Confederació d'Empresaris del Comerç, Servicis i Autònoms de la Comunitat Valenciana (Confecomerç) en un comunicat, en el qual apunta que la climatologia pot ajudar a dinamitzar el consum.

   La majoria dels petits comerços ha penjat este dimarts, 7 de gener, el cartell de rebaixes amb descomptes que arribaran a aconseguir el 50%. "Probablement veurem unes rebaixes intenses en les dos o tres primeres setmanes, impulsades per la retenció de despesa acumulada des de novembre", ha apuntat el president de Confecomerç, Rafael Torres.

   Els productes que formaran part de la llista de la compra estes rebaixes són fonamentalment articles d'equipament personal i complements (calçat, tèxtil, perfumeria, joieria), equipament de la llar (mobiliari, roba de llit, decoració, xicotet electrodomèstic), així com aquells vinculats a l'electrònica, entre altres.

    En les localitats afectades per la dana, segons ha indicat Torres, "l'equipament de la llar, mobles i electrodomèstics tindran un increment extraordinari en vendes, impulsat per la necessitat de recompondre les llars i negocis". Per la seua banda, el sector de la moda, encara que afectat de manera desigual, "també podria beneficiar-se parcialment de la retenció de despesa acumulada".

   Amb tot, la Confederació ha fet constar que "el sector es debat en aquest començament d'any entre la incertesa i l'esperança". Incertesa per l'impacte de la dana, i "la confluència d'obstacles que impedixen el total enlairament del sector", i l'esperança per recuperar l'impuls de l'activitat, especialment en les zones afectades per les inundacions, la qual cosa permetrà "servir de locomotora per a l'economia de la província de Valencia i per a la resta de la Comunitat Valenciana.

CAMPANYA DE NADAL "DESIGUAL"

   Torres ha explicat que la campanya de Nadal ha sigut "molt desigual" i amb un balanç final que "pot qualificar-se com moderadament tebi".

    El petit comerç de la Comunitat Valenciana troba en els canvis d'hàbit en el consum i en la menor capacitat adquisitiva dels consumidors la causa d'esta moderació en les vendes que, en canvi, s'han vist animades per l'arribada de turistes en període vacacional en aquelles localitats amb major afluència.

   Pel que fa a la província de Valencia, "la volta a una situació equiparable a nivells previs a la dana en un termini raonable dependrà de la implementació efectiva del Pla de Reconstrucció, de les mesures de reactivació empresarial dirigides al petit comerç, i de la rapidesa en la concessió de les ajudes i compensacions de les assegurances".

    El president de Confecomerç ha ressaltat que "anem a seguir treballant, ajudant als municipis afectats a restablir l'activitat comercial, i a garantir mitjançant el desenvolupament de projectes l'impuls d'un sector, que és el motor principal de l'economia local, i que representa una de les activitats empresarials que més aporta a les arques públiques".

    Es tracta d'"un moment decisiu" per als comerciants, en el qual a més de tornar a reactivar la zona afectada per les inundacions, el sector ha de fer front a reptes i desafiaments, especialment els sobrecosts, que són un dels principals esculls.

    D'altra banda, la Confederació destaca la necessitat d'una revisió de la normativa, tornant a un període regulat, ja que en la seua opinió campanyes contínues de descomptes al llarg de tot l'any i promocions constants com el Black Friday resten expectació i reclam entre els clients, restant interès i efectivitat a un període, que abans de la seua liberalització, representava un dels més forts en vendes de l'any.

Contador

Leer más acerca de:

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià