VALÈNCIA, 23 Abr. (EUROPA PRESS) -
La compravenda d'habitatges en Comunitat Valenciana ha crescut un 3,6% al febrer respecte al mateix mes de l'any anterior -- per baix del 13,89% --fins a sumar un total de 9.454 operacions, segons dades publicades per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).
No obstant això, encara que es ralentix respecte a la taxa interanual registrada el mes anterior, estes 9.454 compravendes d'habitatges suposen el segon millor dada d'este índex en un mes de febrer en la regió de la sèrie històrica.
En concret, de les operacions de compravenda anotades al febrer a la Comunitat Valenciana, 8.908 es van realitzar sobre habitatges lliures i 546 sobre immobles de protecció oficial. Atenent a l'antiguitat dels immobles, 1.801 operacions van correspondre a habitatges nous, i 7.653 van estar relacionades amb edificis usats.
Al febrer es van realitzar un total de 14.489 operacions sobre habitatges. A més de les 9.454 compravendes, 2.536 van ser herències, 520 donacions i 14 permutes.
En total, durant febrer es van transmetre en Comunitat Valenciana 23.669 finques urbanes a través de 15.059 compravendes, 4.070 herències, 892 donacions, 31 permutes i 3.617 operacions d'un altre tipus.
Igualment, es van realitzar 4.694 transmissions sobre finques rústiques, entre les quals es van registrar 1.850 herències, 1.983 compravendes, 260 donacions, 11 permutes i 590 operacions d'un altre tipus.
La compravenda d'habitatges va pujar en totes les comunitats, amb Astúries (+33,62%) La Rioja (+24,05%) i Andalusia (+24,03%) al capdavant, excepte a Navarra (-26,72%).
La compravenda d'habitatges va pujar el passat mes de febrer un 13,9% respecte al mateix mes del 2024, fins a un total de 59.682 operacions, la seua major xifra en este mes des del 2007, quan es van superar les 72.000 compravendes, segons ha informat este dimecres l'Institut Nacional d'Estadística (INE).
Amb l'avanç de febrer del 2025, superior en quasi tres punts al de gener, la compravenda d'habitatges encadena huit mesos d'alces interanuals.
DADES NACIONALS
L'augment interanual de la compravenda d'habitatges al febrer va ser conseqüència tant del repunt de les operacions sobre pisos nous, que van avançar un 21,5% interanual, fins a les 13.933 operacions, com de les realitzades sobre habitatges usats, que van créixer un 11,8%, fins a les 45.749 operacions.
El 93,3% dels habitatges transmesos per compravenda el passat mes de febrer van ser habitatges lliures i el 6,7%, protegides. En total, la compravenda d'habitatges lliures va pujar un 14,5% interanual, fins a les 55.702 operacions, mentre que la compravenda d'habitatges protegits va augmentar un 5,6%, fins a sumar 3.980 transaccions.
En taxa intermensual (febrer sobre gener), la compravenda d'habitatges va disminuir un 1,6%, amb descensos de l'1,6% tant en el cas dels habitatges nous com en el de les usades.