Compromís denuncia que la campanya de Bono Comerç ha començat només amb 21 establiments apuntats

Compromís denuncia la desorganització en els bons de comerç: la campanya ha començat només amb 21 comerços apuntats
COMPROMÍS
Publicado: lunes, 29 julio 2024 15:17

   VALÈNCIA, 29 Jul. (EUROPA PRESS) -

   El regidor de Compromís a l'Ajuntament de València Ferran Puchades ha denunciat que la convocatòria del Bono Comerç ha arrancat només amb 21 establiments adherits, enfront dels 1.000 de l'any passat, perquè s'ha fet "d'esquena als comerciants, sense donar-los informació i retallant severament la seua capacitat per a formar part del programa".

    En este sentit, ha recordat que el 2023 l'acord que aprovava el conveni amb la Cambra de comerç es va prendre el passat 1 de setembre i durant tot este mes els comerciants podien inscriure's per a participar de la promoció.

   Però enguany, segons ha exposat la coalició en un comunicat, l'aprovació s'ha retardat fins al 26 de juliol, per la qual cosa els les comerciants interessats només tenen tres dies per a aconseguir la documentació necessària, validar-la i inscriure's en el portal informàtic".

    "Això es resumix que la campanya ha començat amb la paupèrrima i ridícula xifra de 21 comerços apuntats enfront dels 1.000 de l'any passat", ha criticat.

   L'edil ha insistit que "tot este procés s'ha fet sense comptar amb el teixit associatiu comercial de la ciutat". Puchades ha denunciat que "algunes associacions de comerciants han mostrat el seu disgust per la falta de comunicació prèvia, la falta de previsió i que la urgència de la convocatòria impedix a molts comerços incorporar-se a la convocatòria d'enguany".

   "A més de la premura de la convocatòria, que no permetrà fer una campanya de difusió adequada i que arribe al màxim de la ciutadania, es fa en ple estiu quan molts es troben de vacances o pensant en elles i el descans que comporta", ha afegit el regidor.

DATES

   Compromís ha indicat que, des de la seua creació, el Bono Comerç es llançava uns dies abans de la campanya comercial del Black Friday que té lloc l'últim cap de setmana de novembre, la qual cosa afavoria els interessos de la ciutadania i consumidors que podien utilitzar el Bo Comerç per a beneficiar-se de les promocions i descomptes d'esta campanya.

   Per a la formació, "el fet de llançar-ho durant tan sols tres dies, els últims del mes de juliol i que no podrà ser utilitzat fins a dins de més d'un mes, en un moment en què no es convoquen promocions ni ofertes, desincentivarà la participació, quan precisament s'ha instaurat un concurs que, tal com reclamem el passat any, sí pot garantir la igualtat d'accés per a ser beneficiari.

PRESSUPOST

   Igualment, el regidor ha denunciat que el pressupost dedicat al Bono Comerç es manté en la mateixa quantia que ho va deixar el govern de Compromís, que el 2022 ho va duplicar respecte de l'inicial.

    Per a Puchades, "va sent hora de deixar les bones paraules i passar a l'acció, dotant de contingut pressupostari les polítiques de suport al petit comerç amb propostes concretes, avaluables i útils per a enfortir el comerç en la nostra ciutat i en els nostres barris i això es fa posant diners sobre la taula i no tenint congelades totes les partides dedicades al comerç".

Leer más acerca de:

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià