Compromís denuncia l'existència d'un protocol en col·legis diocesans per a detectar i "perseguir" alumnat LGTBI

Compromís denuncia l'existència d'un protocol en els col·legis diocesans per a detectar i "perseguir" a alumnat LGTBI
EUROPA PRESS

   VALÈNCIA, 27 Sep. (EUROPA PRESS) -

   Compromís ha denunciat l'existència d'un protocol "d'acompanyament" en els col·legis diocesans de la Fundació Sant Vicent Màrtir basat en "les teories de les pseudoteràpies de conversió" per a suposadament detectar i "perseguir i intervindre" alumnat LGTBI i que fa ús de conceptes com "l'atracció o projecció" cap al mateix sexe o el "desig de canvi de sexe" en lloc dels termes 'homosexualitat' o 'realitats trans'.

   El document 'Protocol per a la maduració integral de la persona en la seua identitat sexual masculina i femenina' està elaborat per l'Observatori de Bioètica de la Universitat Catòlica de València (UCV), Escoles Catòliques de la Comunitat Valenciana, la Fundació Sant Vicent Màrtir i l'Associació Catòlica de Mestres de València, i es pot trobar al lloc web de la pròpia fundació, recalquen des de la coalició.

   Així ho ha denunciat el diputat de Compromís a Les Corts Francesc Roig, que ha vinculat el protocol a les "pseudoteràpies de conversió" perquè "el que fa és tractar les persones LGTBI i trans com a malaltes, perquè diu que tenen trastorns de la mentalitat i, fins i tot, parla d'elles com una falta de maduració".

   Segons Roig, este document "crea uns equips de professionals

   --docents dels propis centres-- que han de ser gent molt catòlica i insta a perseguir estos xics i a fer unes llistes que s'han de comunicar a la Fundació Sant Vicent Màrtir". "És a dir, el que està dient és que s'han de fer unes llistes de xiquets i xiquetes LGTBI i trans per a comunicar la seua situació", ha advertit.

   El protocol, consultat per Europa Press, contempla la creació d'equips "d'acompanyament i intervenció" en cada centre que hauran de "detectar casos i dissenyar plans d'intervenció individualitzats que poden incloure la derivació cap a especialistes externs o el suport espiritual de sacerdots experts en el tema".

   Quant al paper dels docents, exposa que observaran "si en els alumnes hi ha conflicte amb la seua identitat sexual" i que hauran d'"informar els responsables del centre quan apareguen casos de xiquets que no s'identifiquen amb la seua identitat sexual masculina o femenina". En qualsevol cas, s'arreplega l'obligació de "mantindre la confidencialitat dels casos, amb el màxim respecte i afecte" i també de "observar indicis d'assetjament i discriminació per la condició sexual".

   Així, indica que, en el moment en què "qualsevol membre de l'equip docent o la família detecte un possible cas", s'activarà el protocol amb el qual es dissenyarà "un pla d'actuació que responga adequadament a les necessitats de l'alumne en els diferents àmbits d'intervenció: mesures organitzatives, educatives, de formació i sensibilització". En este punt, es contempla "oferir l'assessorament, quan calga, d'especialistes externs".

   Respecte a les mesures a adoptar, el document establix l'adopció de "totes les necessàries encaminades a promoure l'acompanyament per a la maduració integral de tot alumne, especialment d'aquells que tinguen més dificultats per a acceptar la seua identitat sexual".

"MODELS DE MASCULINITAT I FEMINITAT"

   "Es promouran models de masculinitat i feminitat, d'amor i entrega, dignitat, compromís, donació, fidelitat, maternitat, paternitat, admiració cap a l'altre sexe, unitat familiar, d'acord amb el caràcter propi del centre com a alternatius a altres models socials excloents i impositius imperants en la societat", sosté.

   En l'apartat d'accions de formació, s'arreplega l'organització de "activitats formatives que aborden qüestions relatives a les diverses problemàtiques que es plantegen en el creixement i maduració sexual de l'alumnat: la relació amb la figura paterna i materna, la relació amb els iguals, l'abús o la violència en edats primerenques".

   Finalment, s'establixen uns "indicadors de maduració", entre els quals figura "la progressió de l'alumnat quant al coneixement de si mateix i l'acceptació de la seua condició psicosexual masculina o femenina, així com les seues característiques personals, capacitats i limitacions".

   PORTAR-HO A la FISCALIA I QUE CONSELLERIA "ACTUE"

   Amb totes estes dades, Compromís es planteja "seriosament" posar el cas en mans de la Fiscalia perquè òbriga "les investigacions i diligències que pertoquen". Mentre, ha exigit a la Conselleria d'Educació que actue i ha assegurat que tant el conseller del ram, José Antonio Rovira, com el president de la Generalitat, Carlos Mazón, tenen "la responsabilitat d'actuar i vetlar per la seguretat dels xiquets i xiquetes".

   "No poden dir que quan hi haja una denúncia ja faran alguna cosa. Tenim evidències que estos protocols s'estan aplicant i que estan ara mateix vigents", ha subratllat el diputat. "Volem que Conselleria actue d'una vegada per sempre i que no s'espere a una denúncia. Ho tenen davant dels morros", ha afegit Roig, que s'ha preguntat "què més els falta a Rovira i Mazón per a actuar".

   En esta línia, ha subratllat la necessitat de portar tots els casos a la comissió d'investigació que Compromís ha proposat a Les Corts --es debatrà la seua creació el 23 i 24 d'octubre-- per a investigar els casos de teràpies de conversió.

Contador

Leer más acerca de:

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià