VALÈNCIA, 28 Jun. (EUROPA PRESS) -
La Comunitat Valenciana rebrà aquest estiu un 9 per cent més d'arribades aèries de turistes internacionals respecte al 2023, amb una capacitat aèria programada per a vols internacionals de 2.760.441 seients.
Així ho reflectixen les dades de reserves anticipades de vols per a juliol i agost facilitats per la plataforma d'intel·ligència turística ForwardKeys al Clúster d'empreses Innovadores per al Turisme de la Comunitat Valenciana (Adestic).
La capacitat aèria programada per a vols internacionals s'ha incrementat un 14% en comparació de juliol i agost de l'any passat. Dels 2.760.441 seients, 1.854.400 són per a l'aeroport d'Alacant; 870.707 són per al de València i 35.334 per al de Castelló.
Aquestes dades mostren un creixement de tres punts per sobre del nacional, que se situa en el 11% amb 24.492.704 seients programats, ha destacat Adestic en un comunicat.
Respecte als principals mercats d'origen, encapçalen la llista Regne Unit, amb 798.901 seients programats (13% més que el 2023), Itàlia amb 250.016 (+10%), Alemanya amb 234.318 (+5%), França amb 221.865 (+2%), Països Baixos amb 201.931 (+10%). Li seguixen Bèlgica amb 136.346 (+11%), Noruega amb 120.324 (+ 8%), Polònia amb 110.042 (+75%), Suècia amb 92.616 (+9) i Suïssa amb 88.209 (+12).
D'altra banda, les dades sobre les reserves anticipades indiquen que els mercats amb un major creixement són Països Baixos, amb un +29%, Suïssa, amb un +20%, Estats Units, amb un +19%, Noruega, amb un +18%, Dinamarca, amb un +14% i Suècia, amb un +12%.
Destaca el bon pronòstic per a alguns mercats d'elevat poder adquisitiu, com són els nòrdics i EUA, segons l'informe recopilat per ADESTIC.
PERFIL DEL TURISTA INTERNACIONAL
Els indicadors mostren la millora del perfil socioeconòmic del turista, ja que les reserves en cabina premium (classe primera i business) creixen un 7% pel que fa als mateixos mesos del període estival del 2023. Per tipologia de viatge, els que més creixen són els de oci, un 15% més. Els de negocis també ho fan un 7%.
Sobre la grandària dels grups, destaca el creixement del de més de sis persones (+19%), seguit del familiar de tres a cinc passatgers ( +14%), l'individual (+ 7%) i el de parelles (+2%).
Respecte a la durada, l'estada que més creix és la de durada mitjana (de quatre a tretze nits), amb un 12% més de reserves anticipades comparat amb juliol i agost del 2023. Les estades curtes (d'una a tres nits) creixen un 11% i les de llarga durada (14 nits o més) creixen un 6%.
Per al president d'Adestic, Santiago Sanus, i el cap d'Intel·ligència de Mercat i Consultoria de ForwardKeys, Luis Millán, aquestes dades mostren la importància de les eines tecnològiques en la indústria turística, com el Big Data o la intel·ligència artificial, ja que permeten mesurar els patrons del comportament dels visitants i potenciar la competitivitat i sostenibilitat en el sector.