VALÈNCIA, 4 Dic. (EUROPA PRESS) -
El ple extraordinari del Consell ha pres raó de la declaració d'emergència de l'expedient de contractació de l'eina Oficina Virtual d'Atenció Ciutadana (OVAC) de Telefónica-Councilbox a conseqüència de la dana del passat 29 d'octubre, per un import de 159.170 euros.
La ferramenta s'engegarà "de forma immediata" per a permetre, mitjançant videotelefonades, la comunicació directa amb els afectats per la dana sense necessitat de desplaçament, ja que les infraestructures de transport estan compromeses i moltes persones no poden desplaçar-se per a rebre ajuda o informació, segons ha anunciat la vicepresidenta portaveu, Susana Camarero, en la seua compareixença després del ple.
L'objectiu és proporcionar una solució tecnològica que permeta atendre la ciutadania afectada de forma ràpida i sense restriccions de mobilitat, proporcionar un suport personalitzat en temps real que facilite la gestió i la resolució de consultes relacionades amb les ajudes i els danys patits i garantir un accés eficient i continu a l'administració per a les persones en situació de vulnerabilitat.
En concret, consistix en el subministrament de 25 llicències de la plataforma de videoconferència i el subministrament de deu paquets de 5.000 signatures que permeten la signatura electrònica "amb plena validesa jurídica" als ciutadans que no compten amb certificat electrònic propi.
Es tracta d'una plataforma "segura i privada" que estarà en funcionament durant mig any i que se suma a les 20 oficines de coordinació postemergència ja habilitades en els municipis arrasats.