VALÈNCIA, 17 Mar. (EUROPA PRESS) -
La comissió de Convent de Jerusalem-Matemàtic Marzal s'ha alçat amb el primer premi de secció Especial de les Falles del 2025, gràcies al monument de David Sánchez Llongo que duu el lema 'Or'.
Així, Convent és la gran triumfadora d'enguany, ja que, a més del màxim guardó per al seu monument gran, ha obtingut el també el botí de la Falla Infantil i el del Ninot Indultat.
David Sánchez ha fet honor al lema de la seua creació, 'Or' (or), i ha alçat la seua nova 'casa' fins al més alt del palmarès faller amb una proposta espectacular, de grans volums i abundància que des de la plantà s'ha col·locat com una de les favorites i admirades.
El segon premi ha sigut para Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana, L'Antiga de Campanar, la guanyadora del passat any, en esta ocasió amb 'Pangea', obra de Josué Beitia. Al seu torn, el tercer lloc es va per a Na Jordana, que es puja al podi de la mà d''El tarot dels flames', de l'artesà Mario Gual.
La resta dels guardons s'ha repartit de la següent forma: quart premi per a Plaça del Pilar (Estudi Falles 3D SL Administrador: Francisco Torres Josa); cinqué per a Exposició-Misser Mascó (Salva Banyuls i Néstor Ruiz); el sisé és per a Regne de València-Duc de Calàbria (Sergio Musoles Ros); el seté s'ha concedit a Cuba-Literat Azorín (Antonio Pérez Mena); el lloc huit és Sueca-Literat Azorín (Santaeulalia Fallas i Fogueres, SL) i, finalment, en el nové, Almirall Cadarso-Comte d'Altea (Francisco Giner Nuñez).
Els premis d'Enginy i Gracia han anat, per este ordre, a Convent de Jerusalem-Matemàtic Marzal; Cuba-Literat Azorín i Regne de València-Duc de Calàbria.