Entrepobles impulsa activitats de gestió emocional post-dana en instituts i col·lectius socials de València

Una màquina excavadora treballa a Paiporta
Rober Solsona - Europa Press
Publicado: lunes, 16 diciembre 2024 11:24

    VALÈNCIA, 16 Dic. (EUROPA PRESS) -

    L'Associació Entrepobles, en el marc del seu treball d'incidència i sensibilització en matèria de crisi climàtica, ha impulsat dos iniciatives dirigides a l'alumnat de diversos instituts valencians i els membres de col·lectius socials que han treballat intensament com a voluntariat per la dana.

   Les activitats s'emmarquen dins del projecte 'Cuidem el Planeta', finançat per l'Ajuntament de València, i posen en context com els efectes de la crisi climàtica es viuen de manera desigual al món. Així, assenyalen que estos fenòmens climàtics no només afecten territoris concrets com València, sinó que estan interconnectats amb dinàmiques globals. Comunitats senceres en el sud global es veuen desplaçades per sequeres, huracans o inundacions.

   Així,l'ambientòloga Mar Soler Masgrau, que lidera la Guia d'Emergència Climàtica d'Entrepobles, ha adaptat els seus tallers sobre la crisi climàtica a la realitat post-dana i ha prioritzat "començar els tallers amb un cercle de paraula on l'alumnat poguera expressar com se sentia", dinàmica que es combina amb altres per a "entendre l'arrel de la situació climàtica des d'una aproximació ecofeminista". "En el fet de compartir d'emocions, l'alumnat és molt participatiu i han emergit diferents emocions, por i nervis, però també molta indignació política", explica Soler.

   Sobre este tema, destaca que els tallers s'han basat en "dinàmiques molt boniques" per a treballar la dana, també des de l'aspecte de l'impacte emocional que ha causat. D'esta manera, s'han centrat en "dinàmiques vivencials i participatives" per a "entendre l'origen dels desequilibris climàtics, parlant del desastre de la dana com a part d'este procés".

    "Ho fem amb un to que els convida a assumir totes les emocions que els genera pensar en el futur i els valors socials i actituds que necessitem per a ser agents de canvi", afig. De moment, s'ha treballat amb instituts de la ciutat de València: amb tots els grups de 1º i 2º d'ESO de l'IES Carme; i amb tots els grups de 1º d'ESO i 2º de Batxillerat de l'IES Ramon Llull. El pròxim quadrimestre ho faran amb 5º i 6º de Primària al CEIP Ballester Fandós i en altres centres d'educació no formal, com Orriols Conviu, Associació Brúfol i Associació Taleia.

TALLER DE GESTIÓ EMOCIONAL PER A COL·LECTIUS

   D'altra banda, el pròxim 19 de desembre de 10 a 12 hores en la seu d'Entrepobles de València (carrer Maldonado, 19), el facilitador Pierre François impartirà un taller sobre gestió emocional i capellans destinat a membres de col·lectius socials.

   François destaca la importància d'estos espais en contextos posteriors a emergències: "Volem ajudar en el món i cuidar als altres, però solem oblidar-nos de cuidar-nos a nosaltres mateixos i al col·lectiu al que pertanyem i llavors sorgixen conflictes relacionats amb actituds que pretenem evitar". Per això, és "important crear espais dins dels col·lectius per a explicar com estem, com ens trobem. En major o menor mesura, tots estem afectades per la dana".

Contador

Leer más acerca de:

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià