FACUA denuncia al Pirata VIP Festival per demorar el reemborsament de les entrades després de la suspensió definitiva

Archivo - Arxiu - Imatge d'arxiu del muntatge d'un festival
AYUNTAMIENTO DE GANDÍA - Archivo
Publicado: miércoles, 4 diciembre 2024 16:23

   VALÈNCIA, 4 Dic. (EUROPA PRESS) -

   FACUA Comunitat Valenciana ha denunciat a Black Lotus SL, promotora del Pirata VIP Festival, davant del servici d'Espectacles i Establiments Públics de la Generalitat per demorar a l'excés, per damunt dels terminis previst en la normativa, el reemborsament de les entrades després de la cancel·lació definitiva de l'esdeveniment a causa de la dana.

   Este festival tenia previst celebrar-se els passats 27 i 28 de setembre, però les condicions meteorològiques d'aquells dies van obligar al seu ajornament. La promotora va anunciar llavors que havia designat una nova data, el 31 d'octubre, aclarint que les entrades ja comprades seguien sent vàlides i que qui no volguera assistir podia demanar el reemborsament dels diners.

   Però les inundacions provocades per la dana a la fi d'octubre van obligar finalment a cancel·lar definitivament l'esdeveniment. En un comunicat, l'empresa va explicar que estaven "treballant amb les companyies d'assegurances per a processar al més prompte possible les devolucions automàtiques dels tiquets d'este esdeveniment (31 d'octubre), així com les devolucions pendents de l'ajornament dels dies 27 i 28 de setembre".

   No obstant això, un mes després de la suspensió definitiva del festival i més de dos mesos des de l'ajornament de la primera data, nombrosos afectats denuncien que seguixen sense reemborsar-los els diners de les entrades. La promotora ha emès un nou comunicat excusant-se en què estan "esperant el pagament de l'asseguradora, que per la situació que estan vivint ara amb la dana i altres esdeveniments, estan saturadísimos".

   Des de FACUA recorden que l'article 253 del Decret 143/2015 del Consell, pel qual aprova el reglament de desenvolupament de la Llei 14/2010 d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics, assenyala que "quan per qualsevol circumstància es produïsca la suspensió o la cancel·lació de l'espectacle o activitat prevista, l'usuari que haja adquirit la seua entrada previ desemborsament de la quantitat acordada tindrà dret a la devolució de la quantia abonada".

   A més, l'article 119 cambra del Reial decret Legislatiu 1/2007, pel qual s'aprova el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries, establix que "tot reemborsament que l'empresari haja de realitzar al consumidor o usuari a causa de la reducció del preu o a la resolució del contracte s'executarà sense demora indeguda i, en qualsevol cas, en un termini de 14 dies a partir de la data en la qual l'empresari haja sigut informat de la decisió del consumidor o usuari de reclamar el seu corresponent dret".

   Per tant, l'associació assenyala que la demora de fins a dos mesos en el reemborsament de les entrades resulta contrària a la normativa, per la qual cosa insta a la Generalitat Valenciana al fet que investigue els fets i incoe el corresponent expedient sancionador.

   Quant als afectats, recorda que a més de la devolució poden tenir dret a interessos de demora, a més de la possibilitat d'acudir a FACUA perquè els ajude en les seues reclamacions.

Contador

Leer más acerca de:

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià