VALNCIA, 10 Mar. (EUROPA PRESS) -
El president de la Federació Empresarial Metallúrgica Valenciana (Femeval), Vicente Lafuente, ha subratllat aquest divendres "la necessitat que hi haja més flexibilitat i una gestió més gil i rpida de la segona convocatria" del Projecte Estratgic per a la Recuperació i Transformació Econmica del Vehicle Elctric i Connectat (Perte VEC), que facilite que les empreses auxiliars puguen acollir-se.
Lafuente, en un article d'opinió, ha destacat que el sector automobilístic "ha acceptat el repte de liderar la transformació cap a una mobilitat sostenible com a garant de supervivncia". "Un repte al que s'enfronta al costat de la seua indústria auxiliar i que, indubtablement, ha de comptar amb el suport governamental per a dur-ho a terme i, a més, fer-ho bé", ha sostingut.
El president de Femeval ha incidit en el "moment tan particular" que viu el sector industrial de l'automoció i "la problemtica conjunta de tots els municipis on se situen les principals fbriques d'automoció i indústries especialitzades en el sector de components".
"Territoris en els quals exerceix un pes específic un sector que suposa el 10% del PIB, origina el 15% de tota la recaptació fiscal i conforma el 9% de l'ocupació nacional, amb prop de dos milions de persones ocupades de manera directa i indirecte, amb alt nivell de qualificació", ha exposat.
Lafuente ha remarcat que les transformacions necessries per a adequar-se als nous requeriments del vehicle elctric "comporten unes importants necessitats de finanament i és obvi que tenen un major calat per a la indústria auxiliar, molta de la qual pertany al metall".
Per a, ha indicat que "també urgeix acaronar i apostar per ella, perqu aquestes empreses provedores també lluiten per adaptar-se a la nova situació i treballen incasablement per ser més competitives i flexibles".
En eixe sentit, ha reclamat que la nova línia del Perte "permeta que les empreses puguen presentar-se directament i se simplifiquen els requeriments per a optar a aquestes ajudes".
"Al mateix temps, necessitem que Europa marque terminis realistes que permeten l'adequació a les noves tecnologies i dur a terme els projectes per a poder dotar-nos de tota la cadena de valor del cotxe elctric, així com dels punts de recarrega necessaris que coadjuven a la compra de vehicles elctrics", ha afegit Lafuente.
En la mateixa línia, considera que la decisió de la Unió Europea de prohibir la comercialització de vehicles de combustió interna a partir de 2035 "ha d'anar acompassada amb incentius per a la renovació dels autombils envellits i, per tant, més contaminants". Un estímul a la demanda que permeta "recuperar les xifres de fabricació de vehicles previs a les últimes crisis i sostindre les inversions realitzades pels fabricants".
"No podem més que reivindicar, de nou, la collaboració públic-privada i, per a, és necessari que Administració i empreses treballem de la m com a socis necessaris. Un punt en el qual juguen, juguem, un paper clau els clústers i les organitzacions empresarials", ha concls.