Ford Almussafes reduïx els torns en la seua fàbrica de motors per al 2025 després d'un any de caiguda productiva

Archivo - Arxiu - Un treballador en la fàbrica de Ford, a 12 de juny del 2024, a Almussafes, València, Comunitat Valenciana (Espanya).
Rober Solsona - Europa Press - Archivo
Publicado: miércoles, 4 diciembre 2024 17:17

   La fàbrica està a l'espera del mecanisme que servisca per a protegir l'ocupació fins a tenir el nou vehicle i la fàbrica de bateries

   VALÈNCIA, 4 Dic. (EUROPA PRESS) -

   Ford ha traslladat este dilluns als seus treballadors d'Almussafes que, a partir del 2 de gener del 2025, l'àrea de mecanitzats de la planta de motors operarà en un sol torn de matí, alineant-se així amb la secció de muntatge de motors. No obstant això, es mantindrà un "mini torn de nit" de diumenge a dijous que serà voluntari.

   Esta mesura arriba després de conèixer-se les previsions de caiguda de producció en la fàbrica valenciana. Segons les estimacions facilitades per UGT, la factoria tancarà 2024 amb una producció de 120.127 vehicles. Enguany finalitzarà amb 103.488 Ford Kuga fabricats i 16.639 furgonetes Transit. Ford Almussafes produïx un 48% menys que el 2020, any de la pandèmia.

    UGT ha explicat, després de la reunió de la Comissió de l'Observatori per l'Electrificació que ha tingut lloc este dimecres, que la supressió de torn en motors confirma l'excedent del 50% de la plantilla, ja anunciat anteriorment.

   Este excedent, ha assenyalat, "es protegirà durant els dos pròxims anys a través del mecanisme d'un nou ERTO RED, pendent de negociar en pròximes dates, fins que l'any 2027 tinguen ocupació efectiva en la nova planta de Bateries, o en tasques anàlogues, com a conseqüència de la producció que suposarà el nou vehicle multienergía".

   La fàbrica d'Almussafes va finalitzar divendres passat un ERTO de força major a causa de la dana, i havia reprès este dilluns la producció de vehicles en dos torns de matí i vesprada, així com el torn central. Amb això, es va reactivar el calendari d'aplicació de l'ERTO que ja tenia en vigor la fàbrica abans de la dana i fins al 31 de desembre, per a abordar l'excedent diari de personal que arrossega la fàbrica, xifrat en 996 treballadors.

   Així, cal recordar que el passat mes de juliol Ford i UGT van acordar un ERTO de 996 treballadors fins a desembre, amb 25 dies de parada total. Este ERTO se suma a l'ERO per a 626 empleats que també va acordar, davant de l'excedent de personal de la fàbrica fins que no se li assigne la fabricació d'un nou vehicle multienergía el 2025.

Contador

Leer más acerca de:

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià